شناسهٔ خبر: 64403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدحسینی اعلام کرد:

تعامل شهر و بندر در توسعه بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران/ گره گشایی از ترافیک ورودی بندر شهید حقانی/هفت سال ترابری دریایی ایمن از بندرعباس به جزایر

بندر باهنر مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نمود عینی تعامل شهر و بندر در استان ساحلی هرمزگان را ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر در توسعه بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی, نمود عینی تعامل شهر و بندر در استان ساحلی هرمزگان را ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر در توسعه بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران عنوان کرد.

محمدحسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور جداسازی مسیر ورود و خروج بندر شهید حقانی، اظهار داشت: این امر موجب باز شدن گره ترافیکی در روزهای شلوغ سال، از محوطه جلوی درب این بندر خواهد شد که مسافران و گردشگران، امکان دسترسی آسان تری به بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران را پیدا خواهند کرد.

وی انجام مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر را به عنوان دغدغه مهم مسئولان سازمان بنادر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی دانست و افزود: بازگشایی خیابان‌های جدید، گام مثبتی است که از سوی شهرداری بندرعباس صورت گرفته و در سال‌های اخیر، تعامل شهر و بندر در مرکز استان هرمزگان در یک کانال روان تر و هماهنگ‌تر قرار گرفته است.

محمدحسینی با اعلام اینکه بعد از حادثه دریایی سال ۱۳۹۰ که در آن ۱۷ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، هیچ گونه حادثه مرگبار دریایی در مرکز استان نداشته‌ایم، افزود: استانداردسازی شناورهای مسافری، بر اساس قوانین ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد و علاوه بر آن، هر دو ماه یکبار، شناورهای ناوگان مسافری مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه بندر شهید حقانی به دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی سازمانی است، تصریح کرد: ۷ ایستگاه جستجو و نجات دریایی و بیش از ۳۰۰ همیار ناجی در سطح استان هرمزگان وجود دارد که این امر موجب شده است تنها هرمزگان استان پیشروی کشور در حوزه جستجو و نجات دریایی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این امر موجب شده است که هفت سال تردد دریایی ایمن و بدون حادثه در حوزه مسافری داشته باشیم.

این مقام مسئول تنها مرجع صادر کننده مجوز برای قایق‌های تفریحی را سازمان بنادر و دریانوردی دانست و عنوان کرد: بررسی و صدور مجوزهای لازم توسط موسسات رده بندی که تحت نظارت کارشناسان این اداره قرار دارند صادر می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان از آمادگی این مجموعه برای ارائه آموزش های همگانی و ارائه گواهینامه‌های لازم به قایقداران خبر داد و از ساحل نشینان شهر بندرعباس و شرق استان خواست تا با تشکیل تعاونی‌ها، مقدمات استفاده از قایق‌های خود جهت انجام فعالیت‌های گردشگری، برای ایام تعطیلات نوروز و سایر مقاطع زمانی که متقاضی وجود دارد، اقدام کنند.

محمدحسینی از شهروندان، ساحل‌نشینان و دریانوردان خواست تا هر گونه حادثه در دریا از قبیل آلودگی‌های نفتی، دود و هر اتفاقی که در دریا بیفتد را به مرکز جستجو و نجات دریایی اعلام کنند و ادامه داد: شماره ۱۵۵۰، پل ارتباطی شهروندان با مرکز جستجو و نجات دریایی است که برای برقراری تماس در شهرهای ساحلی بدون گرفتن پیش شماره، می‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کنند و موارد را اعلام نمایند.

نظر شما