شناسهٔ خبر: 64412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی:

۱۱ طرح راه‌سازی و بزرگراهی در استان کردستان فعال است

راهسازي كرمان معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: ۱۱ طرح راه‌سازی و بزرگراهی در استان کردستان فعال است که سه طرح آن در شهرستان سقز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عموی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان, معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: ۱۱ طرح راه‌سازی و بزرگراهی در استان کردستان فعال است که سه طرح آن در شهرستان سقز است.

محمدرضا کدخدازاده در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان سقز که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۱ طرح راه‌سازی و بزرگراهی در استان کردستان فعال است که سه طرح آن در شهرستان سقز است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: از یک هزار و ۲۳۰ کیلومتر که جزو وظایف این حوزه است ۶۰ درصد آن تکمیل شده است.

وی ادامه داد: سال ۹۷ به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان برای استان کردستان اعتبار در نظر گرفته شده بود که این اعتبار در سال ۹۸ به میزان ۱۵ تا ۲۱ درصد افزایش پیش‌بینی شده است.

فرماندار سقز هم خواستار توجه وزارت راه و شهرسازی در زمینه تخصیص اعتبار برای تسریع در پروژه‌های این حوزه در شهرستان سقز شد.

کامیل کریمیان از کدخدازاده به عنوان نماینده وزارت راه وشهرسازی خواست تا اعتبار لازم برای تسریع در اتمام پل تقاطع کنارگذر سقز در نظر گرفته شود.

وی اظهار امیدواری کرد، فرودگاه سقز در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

کریمیان همچنین با اشاره به در نظر گرفتن اوراق برای بحث تملک زمین در حوزه ساخت بزرگراه‌های شهرستان، از وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد بخشی از اوراق به وجه نقد تبدیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اتمام کنارگذر سقز، گفت:کنارگذر سقز، اولین کنارگذر غرب کشور و استان کردستان است..

محسن بیگلری همچنین با اشاره به در دست اتمام‌بودن و در حال تجهیز بودن بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز هم اظهار امیدواری کرد، که این طرح بهار سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه هم پروژه‌های راه‌سازی در حوزه سقز- بوکان و سقز- بانه را مناسب توصیف کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم عنوان کرد: هم اکنون ترمینال فرودگاه سقز داری پیشرفت ۴۰ درصدی است.

رحمت‌اله مه‌آبادی گفت: عملیات تطویل باند نیز آغاز شده و مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود و اعتبارات فرودگاه سقز، ۱۰۰ درصد تخصیص خواهد یافت.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان هم خواستار تسریع در اتمام قطعاتی از کریدور شمال- جنوب در محدوده استان کردستان شد.

مردانیا، وضع آسفالت راه‌های استان را مناسب توصیف نکرد و خواستار رسیدن استان کردستان در این حوزه به میانگین کشوری شد.

نظر شما