شناسهٔ خبر: 64424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد

اجرای ۱۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان کرمانشاه/ سهم ۲ هزار و ۷۶۴ واحدی کرمانشاه در طرح مسکن امید

عبدالرضا غفوری معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درخصوص طرح مسکن امید و چگونگی اجرای آن در استان بیان کرد: طبق ابلاغیه وزیر راه وشهرسازی سهمیه کرمانشاه ۲ هزار و ۷۶۴ واحد مسکونی است که بر اساس سیاست فعلی، ۳۰ درصد آن‌ها باید در اراضی دولتی احداث شود.

عبدالرضا غفوری معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی استان بیان کرد: درحال حاضر ۱۸ پروژه در دست اجرا در استان وجود داشته که اعتبار پپشبینی شده برای آن‌ها در سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

وی ادامه داد:  براساس ابلاغیه  جدید وزیر راه و شهرسازی در این حوزه مبالغی از صندوق توسعه ملی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است که در راستای برنامه اقدام مشترک تهیه شده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی، محل اعتبارات ملی و استانی و همچنین در این حوزه باید اختصاص داده شود.

غفوری در ادامه سخنان خود تعداد محلات هدف پیش‌بینی شده در سطح استان در سال ۹۷ را ۱۶ مورد اعلام کرد و گفت: این محلات همگی شامل پروژه‌های بازآفرینی، زیربنایی و روبنایی هستند که همه مورد پیگیری جدی قرار دارند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درخصوص طرح مسکن امید و چگونگی اجرای آن در استان بیان کرد: طبق ابلاغیه وزیر راه وشهرسازی سهمیه کرمانشاه ۲ هزار و ۷۶۴ واحد مسکونی است که براساس سیاست فعلی، ۳۰ درصد آن‌ها باید در اراضی دولتی احداث شود.

وی ادامه داد : در این راستا تمامی اراضی شرکت بازآفرینی در استان شناسایی و بررسی شد اما به دلیل آنکه اغلب زمین‌ها در بافت فرسوده و به ویژه بافت تاریخی قرار داشت و رعایت حداکثر ارتفاع مجاز الزامی بود، امکان ساخت تعداد زیادی واحد در این اراضی وجود نداشت به همین دلیل مجبور شدیم به اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان نیز ورود پیدا کنیم.

غفوری در پایان خاطرنشان کرد: در این حوزه طبق قانون و دستور ریاست جمهوری سایر دستگاه‌ها نیز موظف به واگذاری اراضی خود به طور رایگان جهت پیشبرد برنامه هستند که امید داریم ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی برخی از پروژه ها از سوی توسعه‌گران آغاز شود./

نظر شما