شناسهٔ خبر: 64430 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به منظور آمادگی برای عید نوروز:

اولين جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاه‎ها برگزار شد

شرکت فرودگاهها اولين جلسه هماهنگي ستاد نوروزی فرودگاه‎ها با حضور حسين اسفندياری، عضو هيئت مديره و قائم مقام و مدير عامل، حميدرضا سيدی، معاون برنامه‎ريزی، نظارت و امور اقتصادی و جمعی از مديران کل ستادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، این نشست صبح امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن به منظور بررسی شرایط و ایجاد هماهنگی میان بخش‎های مختلف ستاد و فرودگاه‎ها برای ارائه خدمت بهینه و تکریم و رفاه حال مسافران و همچنین به منظور برنامه‎ریزی، ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‎های نوروزی در سالن اجتماعات روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبر ی هوایی ایران برگزار شد.

در این نشست به مانند سال‎های گذشته دستورالعمل ساماندهی و ارتقای طرح خدمت‎رسانی ویژه نوروز ۱۳۹۸ در فرودگاه‎های جهت اجرا به مدیران فرودگاه‎ها ابلاغ شد که بخشی از موارد آن به شرح زیر است:

- تشکیل ستاد خدمت رسانی ویژه نوروز ۹۸ در فرودگاه با مسئولیت مدیرکل /مدیرفرودگاه  و با حضور همه واحدهای ذی‎ربط.

- انجام اقدامات موثر برای توسعه سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل هوایی.

- برنامه‎ریزی و تلاش موثر و جدی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و استفاده بهینه از فرصت مناسب سفرهای نوروزی جهت افزایش پروازها.

- انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه سرویس‎های هوانوردی و فرودگاهی

- بررسی وضعیت پارکینگ‎های روباز و مسقف فرودگاه، کنترل و بررسی سیستم‎های ایمنی و آتشنشانی و علایم هشداردهنده و کنترل آسانسورهای حمل بار و مسافر و غیره

- زیباسازی و آراستگی ترمینال‎ها، نمازخانه‎ها، سرویس‎های بهداشتی و اماکن و محل‎های تردد مسافران.

- انجام اقدامات مناسب برای پاکسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و رسیدگی به فضای سبز و گلکاری و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به فرودگاه و رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر، جداول، رنگ‎آمیزی و تابلوهای راهنمای مسافران.

- هماهنگی لازم با مسئولان شرکت‎های هواپیمایی و هندلینگ‎کننده به منظور برنامه‎ریزی جهت پروازهای فوق‎العاده، جلوگیری از تاخیر و یا ابطال پروازها و همچنین تاکید بر حضور نماینده شرکت‎های هواپیمایی در ترمینال‎ها جهت پاسخگویی لازم و به موقع در موارد تاخیر و مشکلات و جلوگیری از بحران‎های احتمالی و ارائه خدمات مناسب به مسافران با رعایت دستورالعمل‎های سازمان هواپیمایی کشوری در ایام ویژه نوروز.

- هماهنگی‎های لازم با بانک‎های مستقر در فرودگاه، اورژانس و تاکسیرانی برای آمادگی لازم به منظور پاسخگویی به تقاضاهای مسافران، برقراری نظم و امنیت و روانسازی ترافیک داخلی فرودگاه و ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران.

- نظارت و کنترل ویژه به نرخ فروش غرف، فروشگاه‎ها، رستوران و تاکسیرانی مطابق قرارداد و دستورالعمل دفتر بازاریابی و سرمایه‎گذاری و ارائه راهنمایی‎ها و تذکرات لازم و تاکید بر انجام سرویس مناسب و تلاش در جهت کسب رضایت مردم و اعلام لیست قیمت‎ها در دید عموم مردم و ترجیحاً در پرتال فرودگاه.

- انجام هماهنگی لازم با اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان‎ها به منظور اطلاع‎رسانی مناسب در مورد اماکن تاریخی، گردشگری، هتل‎ها و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران نوروزی.

- هماهنگی لازم با مسئولین پلیس راهور و پیگیری جدی به منظور پیش‎بینی و تمهیدات موارد ترافیکی در محدوده فرودگاه.

- اعلام سامانه پیامکی (سامانه ۱۰۰۰۷۰۶۹) به منظور نظرخواهی و اخذ پیشنهادات مسافران و مستقبلین و مشایعین .

- ایجاد نظام پاسخگویی مناسب ۲۴ ساعته برای مسافران و راه‎اندازی سیستم « ازمن بپرس» خصوصاً کمک به افراد توانخواه و اطلاع‎رسانی و راهنمایی به مسافران.

- اجرای طرح نظرخواهی از مسافران بر اساس دستورالعمل مدیریت ارتقای سطح کیفیت خدمات فرودگاهی ( ASQ).

- اجرای سفره هفت سین در ترمینال و اجرای مراسم آئینی در لحظه تحویل سال و مطابق با آداب، رسوم و فرهنگ آن استان به همراه خوش‎آمدگویی و تبریک سال نو به مسافران از طریق حضوری و یا سامانه پیامکی و اهدای گل و شیرینی به مسافران.

- ایجاد برنامه‎های شاد فرهنگی و ورزشی جهت کودکان و نوجوانان از جمله: ایجاد استخر توپ، ایجاد محیط ورزشی و سرگرمی و بازی، اهداء هدایا، برگزاری مسابقات و اهداء جوایز و گرفتن عکس از خانواده ها و ارسال الکترونیکی برای آنان به صورت رایگان.

- نصب منشور حقوق مسافر در ترمینال‎ها و در محل‎های مناسب فرودگاه و در دید  عموم قرار دادن آن همراه با اعلام سامانه مرکزی برای اظهار نظر و بیان مسایل توسط مسافران و تاکید بر پاسخگویی فوری مسئولان مرتبط.

نظر شما