شناسهٔ خبر: 64438 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت

۱۷۰ کیلومتر راه در اصفهان آماده بهره‌برداری است/ افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی/ رشد تعداد پایانه‌های‌ مرزی و پاسگاه‌های پلیس راه در ۴ دهه اخیر/ تعریف ۱۰۰ پروژه نقاط پرتصادف در اصفهان

جاده ای اخر هفته افتتاح فاز یک شهرک حمل و نقل زرین شهر، افتتاح تقاطع غیرهم‌سطع قهه-پوده و باند دوم سفیددشت-ورنامخاس با حضور وزیر راه و شهرسازی، ابلاغ اهم وظایف دستگاه‌ها برای سفرهای نوروزی ۹۸ از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها و فعال بودن ۱۱ طرح راه‌سازی و بزرگراهی در استان کردستان ازعناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

۱۷۰ کیلومتر انواع راه در اصفهان آماده بهره‌برداری است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۷۰ کیلومتر انواع راه در استان اصفهان آماده بهره‌برداری است که نقش مستقیم در کاهش زمان سفر، ارتقای ایمنی و کاهش مصرف سوخت دارد.

محمد اسلامی در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرق استان اصفهان اظهار کرد: ۱۷۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان آماده بهره‌برداری است که طی یک ماه آینده به نوبت افتتاح خواهد شد.

وی افزود : با توجه به تغییر نرخ تقاضا به خاطر رشد جمعیت و افزایش سفرها، ارتقای سطح سرویس راه‌های استان اصفهان در دستور قرار دارد.

افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی

به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم طرح جامع پایانه مرزی رازی شهرستان خوی انجام گرفت.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم افتتاح فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم پایانه مرزی رازی شهرستان خوی که با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خوی و جمعی دیگر از مسئولین انجام شد، گفت: توسعه پایانه های مرزی کشور بویژه پایانه مرزی رازی خوی بعنوان یکی از  مبادی ورود و خروج به کشور دوست و همسایه ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نقش بسزایی در توسعه و مبادلات اقتصادی دارد.

رشد غیرقابل مقایسه تعداد پایانه‌های‌ مرزی و پاسگاه‌های پلیس راه در ۴ دهه اخیر

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حالی که قبل از انقلاب فقط ۷ پایانه مرزی محدود وجود داشت، اما امروز با گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۳۴ پایانه مرزی با برخورداری حداکثری از سالن مسافری و باری جداگانه در دست بهره‌برداری است.

خداداد مقبلی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش پایانه‌های مرزی، آزادراه‌ها و امور پیمان‌ و قرارداد‌ها از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پیش از انقلاب فقط ۷ پایانه مرزی باری و مسافری وجود داشت که از امکانات مد نظر مهندسان بعد از انقلاب همچون سالن‌های مجزای مسافری و باری، ساختمان خدمات رسان و ساختمان‌های مورد استفاده از سوی دستگاه‌های نظارتی برخوردار نبود. در آن زمان منظور از پایانه فقط ساختمان کوچکی در حد چند اتاق برای پیگیری امور ورود و خروج بار بود.

وی افزود: اما امروز بعد از گذشت ۴۰ سال تعداد پایانه‌های مرزی به  ۳۴ مورد رسیده است که اکثر آنها از سالن‌های باری و مسافری و ساختمان‌های متفاوت برخوردار بوده و در طول سال‌های متمادی مورد بهسازی و نوسازی قرار گرفته‌اند.

۱۰۰ پروژه رفع نقاط پرتصادف در اصفهان تعریف شده است

مديرکل دفتر نگهداری راه ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تعریف ۱۰۰ پروژه رفع نقاط پرتصادف در استان اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰ پروژه فقط برای رفع نقاط پر تصادف شرق استان تعریف شده است.

رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که همراه با وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان سفر کرده است در آیین افتتاح پروژه‌های شرق استان اظهار داشت: سال گذشته با حضور در استان، طرف ۴۸ ساعت تمامی درخواست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام ۹۰ موضوع مختلف از جمله نقاط پر تصادف و روکش آسفالت گردآوری شد و ۲۵ موضوع در اولویت قرار گرفتند که افتتاح پروژه روکش آسفالت ورزنه-حسن آباد در روز جاری نتیجه همان اقدامات است.

فاز یک شهرک حمل و نقل زرین شهر افتتاح شد

فاز یک شهرک حمل و نقل زرین شهر و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح ورودی شهرک حمل و نقل با حضور وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اصفهان افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اصفهان به مناسبت ایام الله دهه فجر فاز یک شهرک حمل و نقل زرین شهر را افتتاح کرد.

این شهرک به مساحت ۱۷۵ هکتار کلنگ زنی شد که ۱۰۰ هکتار آن متعلق به بخش خصوصی است. طبق قراردادی با شهرداری زرین شهر به هریک از ۳۵ باربری ۵۰۰۰ متر زمین انتقال یافته است.

تقاطع غیرهم‌سطع قهه-پوده و باند دوم سفیددشت-ورنامخاس افتتاح شد

تقاطع غیرهم‌سطع قهه-پوده واقع در محور طالخونچه-بهاقان-شهرضا و باند دوم محور سفیددشت-ورنامخاس به طول ۱۸ كیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اصفهان به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه راهسازی و بازآفرینی شهری در ایام‌الله دهه فجر پس از افتتاح ورزشگاه تختی در محله قشقایی شهرضا به محل افتتاح پروژه تقاطع غیرهم‌سطع قهه-پوده عزیمت كرد.

پروژه تقاطع غیرهم‌سطع قهه-پوده با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال واقع در محور طالخونچه-بهاقان-شهرضا به بهره‌برداری رسید.

ابلاغ اهم وظایف دستگاه‌ها برای سفرهای نوروزی ۹۸ از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها

در جریان برگزاری پنجمین کارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی اعلام شد که اهم وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی ربط ایمنی راه‌ها در ایام نوروز توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها در ۱۱ بند ابلاغ خواهد شد.

پنجمین نشست کارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی به انضمام برنامه عملیاتی ایمنی راه‌های کشور جهت اجرای تصمیمات مرتبط با حضور اعضا و نمایندگان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. در ابتدای جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص آموزش ایمنی در مدارس حاشیه راه‌ها ارائه و مقرر شد، پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌‌ای میان دو وزارتخانه راه و شهرسازي و آموزش و پرورش ظرف دو هفته آینده تهیه خواهد شد تا از ابتدای سال ۱۳۹۸ عملیاتی گردد.

۱۱ طرح راه‌سازی و بزرگراهی در استان کردستان فعال است

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: ۱۱ طرح راه‌سازی و بزرگراهی در استان کردستان فعال است که سه طرح آن در شهرستان سقز است.

محمدرضا کدخدازاده در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان سقز که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ۱۱ طرح راه‌سازی و بزرگراهی در استان کردستان فعال است که سه طرح آن در شهرستان سقز است.

وی ادامه داد: از یک هزار و ۲۳۰ کیلومتر که جزو وظایف این حوزه است ۶۰ درصد آن تکمیل شده است.

نظر شما