شناسهٔ خبر: 64455 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به قم انجام شد

ديدار وزير راه و شهرسازی با آيت‌الله مكارم شيرازی/ عرضه ٩٠٠ هزار واحدمسكونی در دو سال آینده/ تاكيد بر ايجاد اعتماد در اجرای برنامه‌ها

دیدار وزیر با مکارم وزير راه و شهرسازی طی سفر به استان قم و ديدار با آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی از عرضه ٩٠٠ هزار واحد مسكونی در دو سال ٩٨و ٩٩ خبر داد و گفت: تاكيد ما بر عملياتی كردن برنامه‌ها، مشاركت مردمی و جلب اعتماد عمومی است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد اسلامی وزير راه و شهرسازی دیروز ٢٥ بهمن ماه با آيت الله العظمی مكارم شيرازی ديدار و گفتگو كرد.

عضو كابينه دولت دوازدهم در ابتدای اين ديدار جنگ اقتصادی و روانی استكبار جهاني عليه ايران را محكوم كرد و گفت: در تاريخ ٤٠ ساله جمهوري اسلامي ايران اين شيوه تحريم سابقه نداشته است كه اينگونه دشمن بر تمامی قراردادها، ملاقات‌ها، ديدارها، تصميم‌ها و حتي همكاری شركت‌ها با جمهوری اسلامی ايران مداخله كند.

وي با انتقاد از اين شيوه مزاحمت دشمن تاكيد كرد: خوب است مردم اين مطلب را به جد بدانند كه مداخلات دشمن و ايجاد جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران كاملا با دوره هاي پيشين متفاوت است. هدف دشمن با جنگ اقتصادي ناچيزكردن و يا صفر كردن ارزش پول ملي است تا از اين طريق بتوانند مردم را ناراضی كنند.

اسلامی اظهار اميدواری كرد تا جمهوری اسلامی ايران بتواند با لطف الهی و تلاش مضاعف از اين بحران عبور كند.

وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: مردم با هوشمندی تمام عيار خود در راهپيمايی يوم الله ٢٢ بهمن مانند هميشه سنگ تمام گذاشتند و دشمن را مايوس كردند.

اين مقام مسئول ادامه داد: حضور پرشور مردم در راهپيمايی يوم الله ٢٢ بهمن امسال كشور را بيمه كرد و در عين حال براي مسئولان تكليف مضاعفي به وجود آورد كه اين مهم هم مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و هم رييس جمهوری محترم بر آن تاكيد ويژه داشته‌اند.

اسلامی در بيان اقدامات اجرايي و عملياتي دولت، گفت: دولت اهتمام ويژه‌ای به موضوع معيشت و رفع مشكلات مردم دارد. به ويژه آقاي رييس جمهور از دستگاه‌ها و وزرا خواسته‌اند تا همگي آنها به طور مشخص اقدامات موثری را كه تاثير مستقيمي بر زندگی مردم دارد با جديت دنبال كنيم تا مسايل كشور حل شود و مردم نتايج ملموس آن را درك كنتد.

وي از تشكيل جلسات متعدد در دولت براي حل مسايل و مشكلات مردم خبر داد و افزود: دولت برای تسهيل امور مردم تصميم‌های متنوعی اتخاذ كرده است.

عضو كابينه دولت دوازدهم اعلام كرد: در وزارتخانه راه و شهرسازی سياست‌هايی برای روان‌سازی توليد مسكن تدوين و در حال اجرايي شدن است. در نظر داريم برنامه هايي را اجرايي و عملياتي كنيم تا مسكن از حالت انقباضی درآيد.

اسلامی تصريح كرد: اولويت ماست كه بخش خصوصي در توليد مسكن نقش داشته باشد.

اين مقام مسئول در بيان برنامه هاي اجرايي وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه مسكن، گفت: تكميل و اتمام حدود ٥٠٠ هزار واحد مسكن مهر باقی مانده هرچه سريعتر در دستور كار است. همچنين احداث ٤٠٠هزار واحد مسكوني جديد با اشكال گوناگون را آغاز كرده‌ايم. 

وزير راه و شهرسازي گفت: عرضه ٩٠٠ هزار واحد مسكوني مهر و ديگر واحدهای مسكونی در ٢ سال ٩٨ و ٩٩ توسط وزارت راه و شهرسازی در برنامه قرار گرفته است. از پرتو اين فعاليت‌ها هم توليد مصالح رونق می‌گيرد، هم فعاليت‌های مهندسی ساختمان رشد میكند و هم خانه‌دار شدن مردم توامان اتفاق می‌افتد.

اسلامی تصريح كرد: تاكيد ما در عملياتی كردن برنامه‌ها اعتمادسازی و مشاركت مردمی است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما