شناسهٔ خبر: 64474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توصیه های راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به مسافران

بدون بلیت سفرنکنید/ تاخیر در حرکت اتوبوس، تضییع حقوق مسافر است

انصاری حقوقی اصفهان رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به مسافران توصیه کرد که از سفر بدون دریافت بلیت اکیدا خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، رئیس اداره حقوقی این اداره کل به مسافران توصیه کرد که از سفر بدون دریافت بلیت اکیدا خودداری کنند.

احمد انصاری اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که در مواقع اوج تعطیلات گریبانگیر مسافران می شود، سفر بدون بلیت است.

وی با بیان اینکه در صورت وقوع هرگونه حادثه برای این افراد، بیمه هیچ گونه خسارتی را متقبل نخواهد شد، گفت: مسافران و شرکت های مسافربری هر دو باید نسبت به صدور بلیت برای مسافر و درج دقیق اطلاعات مسافر اعم از مبدا ، مقصد، تاریخ، زمان و اطلاعات اتوبوس حساسیت ویژه به خرج دهند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: عمده شکایت دریافت شده از مسافران در استان اصفهان تاخیر در حرکت اتوبوس ها، توقف های مکررو حمل بار توسط ناوگان حمل مسافر است.

وی تصریح کرد: مسافران می‌توانند با تماس با سامانه ۱۴۱ در سامانه شهراه شکایت کنند و این شکایت برابر ضوابط و قوانین توسط اداره کل راهدار ی و حمل ونقل جاده ای رسیدگی خواهد شد و با متخلفان برخورد می شود.

انصاری گفت:  ضوابط حمل ونقل مسافر در موضوع ماده ۹ آیین نامه حمل بار و مسافر به صراحت ذکر شده است و عدول از این شرایط به معنای تخلف تلقی می شود.

وی از  شرکت های حمل ونقل مسافری استان اصفهان خواست برای رعایت حقوق مسافر توجه ویژه ای به ماده سه آئین نامه موضوع ماده ۹ آئین نامه حمل ونقل مسافر داشته باشند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت های مسافربری باید برای جابه جایی اتباع خارجی حتما کارت تردد مسافر را بررسی کرده  و سپس نسبت به صدور بلیت اقدام کنند.

انصاری با اشاره به پیش رو بودن نوروز و افزایش قابل توجه حجم مسافر خاطرنشان کرد: جابه جایی مازاد بر ظرفیت اتوبوس های مسافربری مشکلات عدیده ای برای شرکت ها و مسافران ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع هرگونه حادثه سرنشینان مازاد فاقد هرگونه حقوق بیمه ای خواهند بود.

نظر شما