شناسهٔ خبر: 64501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس توسعه هواشناسی کاربردی ؛

جلسه لایه سوم تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) در بندرکیاشهر برگزار شد

جلسه کیاشهر مدیر کل هواشناسی گیلان در جلسه لایه سوم تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) که در بندرکیاشهر برگزار شد از اقدامات مؤثر تهک در افزایش محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، مدیر این اداره کل در جلسه لایه سوم تهک (لایه اول بین مدیران کل استان, لایه دوم مدیران شهرستان و لایه سوم رو در رو با کشاورزان) که  در بندرکیاشهر برگزار شد از اقدامات مؤثر تهک در افزایش محصولات کشاورزی خبر داد.

بر اساس این گزارش با توجه به اهمبت  توصیه های هواشناسی کشاورزی در اقدام کشاورزان برای انجام شخم زمستانه در شرق استان که در آخرین نقطه از کانال آبرسانی سد منجیل قرار دارند وهمچنین چگونگی بهره مندی از نزولات جوی جلسه ای با مسؤلان بندر کیاشهر در سالن اجتماعات مرکز رادار هواشناسی این شهرستان برگزار شد.

محمد دادرس در ابتای جلسه از رویکرد هواشناسی برای خدمات رسانی به کاربران مختلف در کشور و به خصوص استان گیلان مطالبی را بیان کرد.

این مقام مسؤل با اشاره به وجود بخش اعظمی از محصولات خاص ومهم استان در حوزه شرقی گیلان از جمله بادام زمینی ، کرم ابریشم وبرنج آستانه که از شهرت ملی هم برخوردار است فعال کردن لایه سوم تهک در این شهرستان را از گامهای مهم هواشناسی استان در گسترش سامانه تهک برشمرد.

در این جلسه همچنین حسین عابد رئسی گروه تحقیقات هواشناسی گزارشی از شرایط بارندگی ، سال آبی وحوزه آبریز سد سفیدرود ودور نمای آینده حوزه آبریز سد ارائه کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت .

در ادامه علی محجوب رئیس ایستگاه هواشناسی بندر کیاشهر هم گزارشی از عملکرد سامانه تهک در شهرستان به صورت پاور پوینت ارائه کرد .

در خاتمه قربانی نماینده مجلس و حیدری فرماندار شهرستان آستانه ضمن تقدیر وتشکر از خدماتی که هواشناسی در این منطقه برای کاربران ارائه کرده است آمادگی خود را برای حمایت از گسترش این خدمات بیان کردند.

سپس جلسه بحث و بررسی هواشناسی کشاورزی و ارائه توصیه های مربوطه برای کاربران با حضور کلیه مهمانان برگزار شد.

لازم به ذکر است ایستگاه هواشناسی بندر کیاشهر که از یک سال قبل در لایه سوم تهک برای شرق استان فعالیت خود را آغاز کرده اقدامات مؤثری را به انجام رسانده است.

برچسب‌ها:

نظر شما