شناسهٔ خبر: 64536 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خدمات رسانی بنادر قشم به ۸۳۰ هزار مسافر دریایی در تعطیلات دهه فجر/۱۵۳هزار دستگاه خودرو در مدت ۶ روز جابه‌جا شد/ استقبال ۲۰۰هزار نفر از گشت‌های تفریحی دریایی

قشم مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری ایمن ۸۳۰ هزار مسافر و جابجایی ۱۵۳هزار دستگاه خودرو در بنادر بزرگترین جزیره خلیج فارس طی تعطیلات شش روزه دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری ایمن ۸۳۰ هزار مسافر و جابجایی ۱۵۳هزار دستگاه خودرو در بنادر  بزرگترین جزیره خلیج فارس طی تعطیلات شش روزه دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

علی اشتری با ارایه گزارشی از استقبال چشمگیر گردشگران و هموطنان از سفرهای دریایی به مقصد جزیره قشم در تعطیلات ایام مبارک دهه فجر، اظهار داشت: از روز ۱۷ لغایت ۲۲ بهمن ۹۷ در مجموع تعداد ۸۳۷ و ۹۶ نفر - سفر با تردد سه هزار و ۴۷۰ شناور به ثبت رسیده که با تلاش شبانه روزی همه همکاران در کمیته حمل و نقل دریایی جزیره قشم، همه سفرهای انجام شده در ایمنی کامل و بدون هیچ گونه سانحه و حادثه ای صورت پذیرفته است.

وی به ارایه آماری از استقبال قابل توجه گردشگران از تردد با خودروی شخصی به جزیره قشم پرداخت و گفت: بنادر پُل و لافت، در این ایام به صورت شبانه روزی و با حداکثر ظرفیت و توان به فعالیت پرداخته و در مجموع تعداد ۱۵۳هزار و ۴۴۲ خودرو و تعداد ۷۱۰هزار نفر مسافر توسط شناورهای لندینگ کرافت در این بنادر ترابری شدند.

اشتری همچنین ضمن ارایه آماری از حضور گردشگران در جاذبه های گردشگری دریایی جزیره قشم و استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در اسکله های تفریحی و گردشگری، خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی ۱۷ لغایت ۲۲ بهمن جاری با ثبت ۲۲هزار و ۴۴۴ سفر شناور تفریحی، تعداد ۲۰۹هزار و ۵۵۴ نفر گردشگر از طریق اسکله های کندالو، شیب دراز، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل وگوران ترابری شدند که بیشترین استقبال مربوط به بازدید از جزیره هنگام و از طریق اسکله های کندالو و شیب دراز بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: تمامی عوامل و کارکنان این مجموعه با نظارت کارشناسانه و بازرسی های مستمر از شناورهای مسافری، با همکاری پرسنل شناورها، موفق به ساماندهی سفرهای ایمن و بدون حادثه در شهرستان قشم شده اند.

وی اضافه کرد: در تعطیلات دهه مبارک فجر، ناوگان شناورهای مسافری در بندر شهید ذاکری علاوه بر حرکت به مقصد بندر شهید حقانی در بندرعباس، بر اساس برنامه ریزی های قبلی به جزایر هرمز و لارک نیز تردد داشته اند که با توجه به استقبال گردشگران و مسافرین عزیز، سفرهای فوق العاده ای نیز در برنامه تردد این بندر قرار گرفت.

اشتری در همین رابطه اظهار داشت: برای رفاه بیشتر مسافرین دریایی، ساعات کار بندر شهید ذاکری تا ساعت ۲۴ هر شب، افزایش یافت تا فرصت بیشتری برای خرید، انجام برنامه های تفریحی و بازدید از دیدنی های بزرگترین جزیره خلیج فارس در اختیار گردشگران و مسافرین عزیز قرار گیرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ایمنی سفرهای دریایی را به عنوان یکی از ماموریت ها و اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی دانست و گفت: در راستای نیل به این هدف مهم در طول سال و به ویژه ایام خاص مسافری از جمله دهه مبارک فجر و تعطیلات نوروز، میزان بازرسی ایمنی شناورها شدت می گیرد تا هموطنان با شناورهایی ایمن و به دور از هر گونه حادثه و سانحه ای، سفرهای ایمن دریایی را تجربه نمایند.

به گفته این مقام مسئول، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، زیر ساخت های مناسبی در اسکله های گردشگری این جزیره در دست اجراست که تا قبل از فرا رسیدن تعطیلات نوروزی سال ۹۸ برای استفاده هموطنان، به بهره برداری خواهد رسید.

اشتری در پایان، ضمن تشکر از تلاش تمامی همکاران خود در مجموعه اداره بنادر و دریانوردی و کمیته حمل و نقل دریایی قشم از هموطنان و گردشگران عزیز دعوت کرد، تا در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ با تردد از طریق بنادر و اسکله های رسمی و مجاز گردشگری، از جاذبه ها و زیبایی های این جزیره استفاده کرده و سفری ایمن و خاطره انگیز را تجربه نمایند.

نظر شما