شناسهٔ خبر: 64540 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پیاده‌راه آقازمان و اتصال دو محله گردشگری در سنندج/مطالبات پیمانکاری استان در سال جاری یازده میلیارد تومان است

مصطفی رضایی رئیس اداره عمران شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به آٰغاز بخش دیگر پروژه احداث پیاده‌راه محور فرهنگی، تاریخی آقازمان و اتصال دو بخش فرهنگی، گردشگری در شهر سنندج گفت: اجرای فاز دوم عملیات پروژه مجموعه فرهنگی، تاریخی آقازمان با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان آغاز شده است.

مصطفی رضایی، رئیس اداره عمران شهری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، با اشاره به تازه‌ترین طرح‌های عمران شهری استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ پیاده‌راه محور فرهنگی، تاریخی آقازمان که به مناقصه گذشته شد، با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: همچنین احیای هویت تاریخی محله آقازمان و یک سری از عناصر فرهنگی تاریخی و مذهبی محله که توسط این پیاده‌راه به هم متصل می شوند، از اختصاصات این پروژه است. با این اتصال، محور فرهنگی و گردشگری در محله شکل گرفته است. این پیاده‌راه خیابان برادران شهید نمکی را به خیابان انقلاب متصل می‌کند.

رضایی در ادامه درباره دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده نیز توضیح داد: پروژه بهسازی محله تازه‌آباد سقز با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، پروژه فاضلاب محله قلعه شهر قروه با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و نیز پروژه منبع آب نایسر به مساحت ۲ هزار متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، از پروژه‌های دیگر شاخص در استان است که به تازگی در دست بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره عمران شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از اجرایی شدن پروژه پله‌گذاری یک محله شیب‌دار نیز خبر داد و اضافه کرد: پله‌گذاری محله شیب‌دار مریوان با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و نیز پروژه فاضلاب محله تازه‌آباد با اعتبار ۶۷۰ میلیون تومان نیز به تازگی به دست بهره‌بردار و دستگاه‌های مختلف رسیده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات مسایل اعتباری استان در ایام اخیر نیز گفت: اعتبارات ردیف ۱۵۰۲۰/۱۲۰۲۲ که سال گذشته در اختیار شرکت بازآفرینی شهری بوده است، امسال به وزارت کشور داده شده است و از حوزه وزارت راه و شهر سازی منفک مانده است، به همین دلیل برخی از پروژه‌ها در استان به دلیل نبودن آن ردیف اعتبار متوقف شده است.

به گفته رضایی، مطالبات معوق پیمانکاری استان کردستان در سال جاری در حوزه‌های عمران شهری حدود یازده میلیارد تومان است./    

 

نظر شما