شناسهٔ خبر: 64547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نظارت بر راه‌ روستایی استان زنجان خبر داد:

بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر راه روستایی جدید در زنجان/۳۰۰ کیلومتر راه برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار احداث می‌شود

راه روستایی رییس اداره نظارت بر راه‌ روستایی راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به افتتاح ۶۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی جدید در استان گفت: قراردادهای احداث ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان منعقد شده است.

رسول آدمی، رییس اداره نظارت بر راه‌های روستایی راه و شهرسازی استان زنجان درباره آخرین وضعیت پروژه‌های راه روستایی در مراحل بهره‌برداری به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: استان زنجان ۴ هزار و ۲۰ کیلومتر راه روستایی دارد و نزدیک به  ۷۵ درصد راه‌های روستایی استان دارای آسفالت هستند و حدود ۹۵ درصد خانوار روستایی از راه آسفالت روستایی برخوردارند.

آدمی اضافه کرد: اخیرا و در دهه فجر انقلاب اسلامی، حدود ۶۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی افتتاح شده است. همچنین برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار روستا، ۴ قرارداد به صورت جداگانه منعقد شده است. احداث راه برای اغلب روستاهای بالای ۲۰ خانوار جزو برنامه ششم بوده‌ است.

رییس اداره نظارت بر راه‌های روستایی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در شهرستان خدابنده راه روستایی توتورگان به طول ۱۲ و نیم کیلومتر، راه روستایی خلیفه به طول ۶ و نیم کیلومتر و راه روستایی بیوک قشلاق به ابدالار به طول ۴ کیلومتر افتتاح شده است. همچنین آسفالت ورودی شهر گرماب به طول یک کیلومتر نیز به بهره‌برداری رسیده است.

آدمی اضافه کرد: در شهرستان زنجان پروژه راه روستایی چلگان به طول ۵ کیلومتر و روستای طاهرآباد به طول ۳ کیلومتر نیز از دیگر محورهای مهم راه روستایی هستند که در ایام اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

آدمی تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر پروژه راه روستایی با پیمانکار منعقد شده است و مقرر است که در عرض ۳ سال راه روستایی بالای ۲۰ خانوار استان به اتمام برسد.

به گفته آدمی، به دلیل محدودیت‌های تخصیص اعتبار، مجموع مطالبات پیمانکاری حوزه راه روستایی استان در ۴ سال اخیر به حدود ۱۵میلیارد تومان رسیده است./ 

نظر شما