شناسهٔ خبر: 64548 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

بخش خصوصی بازوان توانمند اقتصاد استان هستند

رضایی خوزستان مدیر کل جدید راه و شهرسازی خوزستان گفت: بخش خصوصی بازوان توانمند اقتصاد استان هستند، منابع لازم برای اجرای پروژه‌ها از سوی پیمانکاران باید در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، مدیر جدید این اداره کل گفت: بخش خصوصی بازوان توانمند اقتصاد استان هستند، منابع لازم برای اجرای پروژه‌ها از سوی پیمانکاران باید در نظر گرفته شود.

رضا رضایی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه اظهار داشت: منابع لازم برای اجرای پروژه‌ها از سوی پیمانکاران باید در نظر گرفته شود تا این بخش بتواند فعالیت کند و ضعیف نشود.

وی گفت: احیای بافت فرسوده شهری، تأمین مسکن روستایی و مسکن گروه‌های کم درآمد، توسعه و اصلاح سیاست‌های حمل‌ونقل، کاهش مصرف انرژی، افزایش ایمنی و توسعه حمل‌ونقل یک پارچه، پیشرفت پروژه‌ها و همچنین توسعه راه‌های روستایی از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل در آینده خواهد بود.

رضایی افزود: برای توسعه و آبادانی استان باید درکنار یکدیگر گام برداریم.

وی ادامه داد: با وحدت و همدلی و هم افزایی می توانیم به نحو شایسته به مردم خدمت رسانی کنیم.

در ادامه این آیین مدیرکل سابق راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: در ابتدای فعالیت در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان حدود ٢١ پروژه بزرگ راه سازی را مجبور شدیم در مدت کم تعیین تکلیف کنیم، پروژه هایی که ساماندهی نشده بودند.

عباس پورسلان افزود: در زمینه توزیع اعتبار با حمایت استانداری خوزستان فعالیت های خوبی صورت گرفت اما به صورت کلی این حجم از اعتبار پروژه های برجا مانده را ساماندهی نمی کند.

وی تصریح کرد: در این زمان بیش از ٣٠٠ میلیارد تومان بدهی و هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان قرارداد ثبت شده در سامانه برای این اداره کل وجود دارد؛ به طور حتم به زودی این قراردادها تبدیل به سند خواهد شد و از اعتبارات استانی باید برای آنها اعتبار تخصیص داد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: استان خوزستان در همه بخش های حمل و نقلی  فعال است و مدیر کل راه و شهرسازی هماهنگ کننده همه این بخش ها با یکدیگر است.

پورسلان تصریح کرد: در این زمان بیش از ٨٠ کیلومتر راه روستایی آماده افتتاح در استان احداث شده که به دلیل اینکه ایمن سازی نشده اند امکان افتتاح آنها وجود ندارد. همچنین بیمارستان سوانح و سوختگی که اخیر در اهواز افتتاح شده از سوی مجموعه راه و شهرسازی استان احداث شده است.

وی گفت: ساختمان جدید اداره کل راه و شهرسازی در خیابان پودات آماده افتتاح است تا فضای مناسب تری برای کارکنان این اداره فراهم شود. پروژه هایی که در حوزه معماری و شهرسازی استان در این یک سال اخیر رخ داده قابل مقایسه با سال های گذشته نبوده است.

پورسلان همچنین عنوان کرد: حقوق همه کارکنان زیربخش های وزارت راه از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی بیشتر است، امیدوار هستیم به این بخش توجه ویژه ای صورت بگیرد.

نظر شما