شناسهٔ خبر: 64557 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با ابلاغ رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی

بهره‌برداری همزمان از چندین پروژه دریایی،بندری و فرودگاهی در استان هرمزگان

محمد اسلامی با ابلاغ رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی چندین پروژه دریایی، بندری و فرودگاهی در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز بیست و هشتم بهمن ماه همزمان با سفر هیات دولت به استان هرمزگان و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رحمت‌الله مه‌آبادی رییس شرکت فرودگاه‌ها، چندین پروژه به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری در این استان به بهره‌برداری رسیدند.

در این ارتباط تصویری وزیر راه و شهرسازی خطاب به ریاست جمهوری که در شورای اداری استان هرمزگان در محل استانداری این استان حضور داشت، گفت: بندر شهید رجایی یکی از سرمایه‌گذاری‌ها و حرکت‌های نوین پس از انقلاب در حوزه بنادر است. این بندر در دوره پس از انقلاب اسلامی به ثمر نشسته و تا به حال ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری داشته است. با افتتاح های امروز ظرفیت تخلیه و بارگیری از ۳.۳ میلیون تن به ۵.۸ میلیون تن می‌رسد که در صادرات و واردات کشور نقش بسیار موثری ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات نصب شده در این بندربه تمامی ساخت داخل بوده و ظرفیت‌های علمی و اجرایی داخلی برای ارتقای سیستم‌های تخلیه و بارگیری این بندر به کار گرفته شده است، تصریح کرد: برای ارتقای سیستم‌های فوق‌الذکر ۴۴۷ میلیارد تومان معادل ۱۰۸ میلیون یورو هزینه شده است که بیش از ۲۲۰۰ شغل به صورت مستمر ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در فاز سوم بندر شهید رجایی ۵۰ میلیون تن دیگر در بخش اسکله کانتینری افزایش خواهد یافت که با این ظرفیت، این بندر ۵۰ درصد ظرفیت کانتینری کشور را دربرخواهد گرفت.

اسلامی همچنین در رابطه با پروژه‌های قابل افتتاح کلنگ‌زنی و فرودگاهی استان هرمزگان گفت: امروز با فرمان شما ریاست محترم جمهوری چندین پروژه فرودگاهی در فرودگاه بندرعباس به ارزش ۵۵ میلیارد تومان که شامل دو پل ارتباطی ایربریک و چندین پروژه دیگر است به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین با دستور شما رییس جمهوری ایران ۶۵ میلیارد تومان دیگر از پروژه‌های این فرودگاه و فرودگاه بندر لنگه کلنگ زنی خواهد شد.

وی اشاره‌ای نیز بر پروژه‌های دارای اهمیت استان هرمزگان در حوزه جاده‌ای کرد و گفت: بازسازی و مرمت هزار کیلومتر از راه‌های روستایی این استان آغاز شده که ۳۶۷ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تا پایان دولت این هزار کیلومتر تکمیل شده و روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای راه آسفالته و بهسازی شده خواهند شد.

اسلامی افزود: از کریدور شرق به غرب که از این استان عبور می‌کند ۲۶ کیلومتر آن در محور شرق آماده بهره‌برداری است و بقیه این کریدور در دست مناقصه بود که امروز با فرمان ریاست جمهوری شروع خواهد شد.

در پایان با فرمان دکتر روحانی پروژه‌های ذکر شده به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسیده یا کلنگ‌زنی شدند.

نظر شما