شناسهٔ خبر: 64558 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان هرمزگان تصریح کرد:

لزوم حرکت به سوی ظرفیت سازی کانتینری ۳۰۰ میلیون تنی در بنادر کشور / دعوت از سرمایه‌گذاران استانی برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان هرمزگان با تاکید بر اینکه به سوی ظرفیت سازی کانتینری ۳۰۰ میلیون تن در بنادر کشور حرکت می کنیم گفت: مساله بازآفرینی موضوع مهمی است و به همین خاطر تقاضا دارم که سرمایه گذاران استانی به این مساله ورود جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امشب(یکشنبه) در سفر به استان هرمزگان و در جمع مسئولین و کارکنان سازمان‌های تابعه این وزارتخانه در بندر شهید رجایی با اشاره به تاریخچه بنادر کشور تصریح کرد: یکصد میلیون تن در بندر شهید رجایی قابل استفاده است که در فازهای بعدی ۵۰ میلیون تن دیگر به آن اضافه می شود که اگر این ظرفیت اضافه شود، این بندر ۵۰ درصد ظرفیت بنادر کشور را در حوزه کانتینری دارا خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه دریا و دریانوردی یک موهبت الهی است گفت: اگر بتوان از ظرفیت دریاها به درستی استفاد کرد، اقتصاد و اشتغال در این مناطق افزایش می‌یابد و هرچه سرمایه گذاری در این بخش بیشتر باشد مطمئنا به سوی پیشرفت در کشور پیش خواهیم رفت.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ظرفیت های فرودگاهی استان هرمزگان قابلیت‌های ویژه‌ای دارند و می‌توان این ظرفیت‌ها را برای بهبود خدمت رسانی در فرودگاه بندرعباس و بندر لنگه که از قدیمی‌ترین فرودگاه های کشور است، افزایش داد.

وی با اشاره به راه دسترسی استان هرمزگان در کریدور غرب به شرق به استان سیستان و بلوچستان گفت: در تلاش هستیم تا با برگزاری مناقصه این راه ارتباطی را چهار خطه کنیم زیرا هنگام سیل ظرفیت جا به جایی از شرق به غرب از طریق استان هرمزگان برقرار نبوده که باید ۴۵۰ کیلومتر این راه چهار بانده شود.

اسلامی همچنین بازآفرینی شهری در بندرعباس را یکی از مسائل مهم این استان خواند و افزود: در محلات هدف بازآفرینی شهری به خصوص در برخی محلات چهار هزار خانوار بدمسکن وجود دارند که من دعوت می کنم از سرمایه گذاران که در این پروژه ها برای بازآفرینی شهری و مسکن مشارکت جدی داشته باشند.

وی در پایان گفت: یکی از مسائلی که در حوزه بنادر مغفول مانده است، بحث گردشگری دریایی است که باید با ساخت اسکله های شناور در آب از این ظرفیت بهره گرفت. خصوصا در استان هرمزگان باید در بندر شهید رجایی از این ظرفیت استفاده شود زیرا مردم می توانند با ایجاد ظرفیت گردشگری به جزایر قشم و کیش که در این استان واقع هستند و در آب های خلیج فارس قرار دارند، سفر کنند.

نظر شما