شناسهٔ خبر: 64571 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی بیان شد

تحقق خواست ایران برای تملک یک فرودگاه مدرن با احداث ترمینال ایران شهر/ قدردانی از دست اندرکاران ساخت ترمینال سلام/ دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای جوان‌گرایی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: باید برای ساخت یک فرودگاه مدرن و پیشرفته در کشور بیش از پیش تلاش کنیم و در این راه می‌توانیم با بررسی الگوهای موفق در صنعت فرودگاهی جهان با سرعت بیشتری به اهداف خود نزدیک شویم.

به گزارش پایگاه خبری وزار راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی که به میزبانی شرکت شهر فرودگاهی و در ترمینال گالری سلام برگزار شد، گفت: فرودگاه، یکی از نمادهای پیشرفت یک کشور است و ما می توانیم با ساخت یک فرودگاه مدرن جلوه ای از پیشرفت خود را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: باید برای ساخت یک فرودگاه مدرن و پیشرفته در کشور بیش از پیش تلاش کنیم و در این راه می توانیم با بررسی الگوهای موفق در صنعت فرودگاهی جهان با سرعت بیشتری به اهداف خود نزدیک شویم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ترمینال گالری سلام با قدردانی از زحمات رستمی رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و کلیه دست اندرکاران این پروژه گفت : ساخت و تجهیز ترمینال سلام یکی از گام هایی بود که در مسیر ساخت یک فرودگاه مدرن برداشته شد اما گام بعدی ساخت ترمینال ایران شهر با ظرفیت اعزام و پذیرش یکصد میلیون مسافر در فاز نهایی آن است که می‌تواند خواست ما را در خصوص داشتن یک فرودگاه مدرن برآورده کند و باید بدون درنگ کار تحقیقاتی و عملیاتی آن پس از افتتاح ترمینال سلام شروع شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با هدف کاهش  زمان سفر مسافرانی که از سایر شهرها به کشورهای دیگر پرواز دارند افزود : یکی از مهمترین اقداماتی که باید در شهر فرودگاهی انجام شود، برنامه ریزی برای تبدیل تهران به یک هاب قدرتمند در غرب آسیا است و برای تحقق این امر از هیچ کوشش و تلاشی نباید دریغ کنیم.

اسلامی  با اشاره به طرح جامع شهر فرودگاهی گفت : یکی از تصمیمات درست در صنعت هوانوردی کشور، تبدیل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به شهر فرودگاهی بود و از نکات مهم در خصوص شهر فرودگاهی بکارگیری سیستم حمل و نقل ترکیبی در بخش های منطقه آزاد و شهر لجستیکی آن است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به لزوم اجرای سیستم حمل و نقل ترکیبی یادآور شد: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌تواند به کاهش ترافیک پایتخت کمک شایانی کند و از همین رو باید ساخت شهر لجستیکی واقع در این مجموعه که فاز نخست آن ۱۷۰۰ هکتار وسعت دارد با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود و لازم است تا شهر فرودگاهی به سیستم حمل و نقل ریلی هم متصل شود.

به گزارش روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تاکید بر لزوم جوانگرایی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به معاونان خود دستور داد تا طی دو هفته آینده از میان کارمندان متولد دهه ۶۰ یا ۷۰ که در این وزارتخانه مشغول به کار هستند و توانایی عهده‌دار شدن پست‌های دستیار ویژه یا معاون را دارند معرفی کنند تا هرچه زودتر با حکم وزیر راه و شهرسازی در این سمت مشغول کار شوند.

 

نظر شما