شناسهٔ خبر: 64590 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل پروژه پل بزرگ سرجاز به ۷۰میلیارد ریال نیاز دارد

پل سرجاز رئیس اداره نظارت بر راه‌های اصلی راه و شهر سازی جنوب کرمان از نیاز ۷۰میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه پل بزرگ سرجاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان, رئیس اداره نظارت بر راههای اصلی راه و شهر سازی این اداره کل از نیاز ۷۰میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه پل بزرگ سرجاز خبر داد.

در حاشیه برگزاری جلسه هم اندیشی شورای فنی استان کرمان که در شهر جیرفت برگزار شد زیوری مدیر کل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری  و کارشناسان سازمان برنامه بودجه استان واعضای شورای فنی استانداری کرمان به همراه مدیر کل اداره راه و شهرسازی جنوب کرمان از عملیات اجرایی ساخت پل دوم سرجاز بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس اداره نظارت بر راههای اصلی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان گفت: پل دوم سرجاز  به طول کلی ۳۴۸ متر در محور مواصلاتی جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد.

علی طاهر نژاد در ادامه افزود:  این پل متشکل از ۱۱ دهانه ۲۸ متری و ۲ دهانه ۲۰ متری که  ساختار سازه فونداسیون های این پل متشکل از ۸۸ عدد شمع به عمق ۲۰ متر بوده و سازه تابلیه آن نیز متشکل از ۱۲ تیر ۲۰ متری و ۶۶ تیر بتنی پیش تنیده است.

رئیس اداره نظارت بر راههای اصلی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان اظهار داشت: عملیات اجرایی حفاری شمع ها ، اجرای فونداسیون ها ، اجرای ستون ها و سرستون های این پل به اتمام رسیده است و در حال حاضر پیمانکار در حال تولید تیرهای پیش ساخته می باشد که تا کنون ۲۵ عدد از ۷۸ تیر مورد نیاز تکمیل و اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر۵۵ میلیارد ریال است که از این مبلغ تا کنون ۳۰ میلیارد ریال آن به پیمانکار پرداخت و مطالبات آن نیز ۲۵ میلیارد ریال و برای تکمیل آن۷۰میلیارد ریال مورد نیاز است  که در صورت تامین اعتبار این اداره کل آمادگی بهره برداری از این پروژه را تا خرداد ۹۸ را دارد.

لازم به ذکر است عملیات اجرای این پل در سال ۱۳۹۵ با قراردادی بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال آغاز تا کنون ۵۲ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظر شما