شناسهٔ خبر: 64620 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش دمای شدید در گیلان و غرب مازندران/ ورود سامانه بارشی جدید از امروز بعدازظهر از جنوب و جنوب شرق

آب و هوا طی امروز و فردا چهارشنبه با عبور سامانه بارشی از سوحل دریای خزر و شمال شرق کشور، در این مناطق بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا چهارشنبه با عبور سامانه بارشی از سوحل دریای خزر و شمال شرق کشور، در این مناطق بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر این مناطق بارش برف پیش‌بینی می شود.

شدت بارش‌ها امروز در استان گیلان و غرب استان مازندران خواهد بود و قابل ذکر است در مناطق درگیر بارش این سامانه طی امروز کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه ای را تجربه خواهند کرد.

لازم به ذکر است در همین مدت یعنی روزهای سه شنبه و چهارشنبه سامانه‌ای دیگر در جنوب و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود که سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در قسمت‌های جنوبی شرقی کشور و بارش برف در ارتفاعات این مناطق خواهد شد.

امروز در استان‌های تهران، خوزستان، بوشهر، قزوین و قم نیز در برخی ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت و روز پنجشنبه به تدریج هر دو سامانه از کشور خارج شده و جوی پایدار بر کشور حاکم می‌شود.

امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی شده است و دریای خزر هم سه شنبه و چهارشنبه مواج است.

آسمان تهران امروز کمی ابری و از بعدازظهر شاهد افزایش ابر و گاهی وزش بادهای شدید خواهیم بود. بیشینه دما امروز در پایتخت به ۸ درجه بالای صفر کمینه دما یک درجه بالای صفر پیش بینی شد. انتظار می رود هوای چهارشنبه تهران نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات بارش باران همراه با وزش باد را شاهد باشیم.

امروز گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس با دمای ۲۱ درجه بالای صفر بود و در مقابل کمترین بیشینه دما را اردبیل با دمای ۲ درجه بالای صفر داشت که باعث شد سردترین مرکز استان شناخته شود. 

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما