شناسهٔ خبر: 6465 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

امضای تفاهم‌نامه ۱۷ بندی میان ایران و بلغارستان/ بررسی بدهی‌های بلغارستان به ایران

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل از امضای تفاهم‌نامه ۱۷ بندی میان ایران و بلغارستان خبر داد.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات تفاهم‌نامه‌ای که میان وزیر حمل و نقل و فناوری اطلاعات کشور بلغارستان و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد، گفت: سومین اجلاس کمیته حمل و نقل بین ایران و بلغارستان بعد از ۶ سال تاخیر در ایران برگزار شد. فضای این مذاکرات سرشار از تفاهم بود و توافقاتی در ۱۷ بند بین این دو کشور ایجاد شد.

وی با اشاره به این توافقات ادامه داد: توافقات در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی بود، در همین زمینه مقرر شد یک کریدور جدید حمل و نقلی مورد بررسی قرار گیرد. این کریدور با همکاری دو کشور دیگر که در مسیر هستند، فعال خواهد شد؛ این مسیر از بلغارستان به دریای سیاه و از آنجا به گرجستان، ارمنستان و ایران می‌رسد و کریدوری در همین مسیر از گرجستان به سمت آذربایجان و بندر انزلی و اروپا متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به سایر توافقات صورت گرفته است اظهار کرد: عمده توافقات در زمینه دریایی بود که هفت توافق در این زمینه نهایی شد. ضمن این‌که چهار توافق نیز در حمل و نقل جاده‌ای، دو توافق در حمل و نقل هوایی و چهار توافق در حمل و نقل ریلی میان ایران و بلغارستان منعقد شد.

به گفته امینی، بدهی‌هایی که بلغارستان به ایران در زمینه ریلی و پرداخت‌های هوایی از جمله پروازهای عبوری دارد هم با توافق طرفین بررسی خواهد شد.

امینی توضیح داد: برخی مباحث هم در مورد مشکلات محمولات دامی وجود دارد که آن هم با نظر مساعد مقرر شد مورد بررسی قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل از برگزاری هجدهمین کمیسیون اقتصادی میان وزرای ایران و بلغارستان خبر داد و گفت: این توافقات و دیدارها، زمینه را برای برگزاری هجدهمین کمیسیون اقتصادی بین وزرای حمل و نقل ایران و بلغارستان در نوامبر ۲۰۱۵ فراهم کرد تا نتایج این تصمیمات در اجلاس مذکور نهایی شود. ​/

نظر شما