شناسهٔ خبر: 64680 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به استان مرکزی انجام شد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه بازآفرینی شهری ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه اراک/ تاکید بر رعایت اصول فنی در ساخت و ساز

مسکن-اراک وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مرکزی از پروژه بازآفرینی شهری ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه اراک بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در جریان سر به استان مرکزی از پروژه مشارکتی بازافرینی شهری ۳۳۶ واحدی مسکن امید واقع در کوی سجادیه اراک بازدید و از نظر در جریان جزییات این پروژه قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از این پروژه ضمن ابراز خرسندی از همکاری و هماهنگی بخش خصوصی در ساخت پروژه‌های بازآفرینی استان بیان کرد: باید حواسمان باشد در این پروژه‌ها به برنامه‌هایی که اثربخشی لازم در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را ندارند خیلی اهمیت قائل نشویم و فرصت‌ها را صرف امور اثربخش کنیم.

اسلامی تشکیل یک کنسرسیوم از سوی انبوه‌سازان اراک در اجرای پروژه‌های بازآفرینی را نقطه قوت این استان دانست و گفت: این امر نشان دهنده یک همیت استانی و اقدامی ماندگار در این حوزه خواهد بود.

به گفته وی تجمیع پلاک‌ها در بافت فرسوده اقدام موثر دیگری از سوی این کنسریوم است که در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

اسلامی افزود: بدون شک این اقدامات در نهایت باعث تمدن‌سازی خواهد شد و فرهنگ جدیدی را برای ساکنین این منطقه به ارمغان خواهد آورد. در حقیقت هدف اصلی بازآفرینی شهری نیز همین بوده تا مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری در حوزه‌هایی که اثربخشی اجتماعی دارد مورد توجه قرار گرفته و ارتقای سطح کیفی زندگی مردم در نهایت حاصل شود.

این مقام مسئول یادآور شد: رسیدگی به نیاز‌های اصلی جامعه در بافت‌های ناکارآمد هدف اصلی ما بود، ما باید کاری کنیم تا خطرات موجود در این بافت‌ها در زمان بروز حادثه به حداقل رسد و سازه‌های استاندارد جایگزین آن شود. از تمامی تیم اجرای این پروژه‌ها می‌خواهم که اصول فنی در ساخت و ساز را رعایت کنند؛ نکته‌ای که وعده رییس جمهوری و مطالبه مستمر وی در این حوزه به شمار می‌رود.

کوی سجادیه اراک با مساحتی  ۴۸۴۳۰ متر مربع و مساحت زیربنای ۱۷۶۰۰ متر مربع دارای ۶ بلوک و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این پروژه ۳۱۹۲۰ متر مربع مساحت خالص مسکونی، ‌۵۰۰ متر مربع مساحت واحد‌های تجاری و ۲۰۰ متر مربع مساحت مجتمع فرهنگی در نظر گرفته شده است.

نظر شما