شناسهٔ خبر: 64692 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جشنواره تجليل از كارآفرينان برتر و تكريم مديران اشتغال‌زا مطرح شد

دشمنان مسیرهای شفاف کسب و کار در ایران را به بی‌راهه می‌کشانند/دو رويكرد برندسازی و ايجاد قدرت لجستيك به سرآمدی اقتصادی ايران می‌انجامد

وزیر وزیر راه و شهرسازی در دهمين جشنواره تجليل از كارآفرينان برتر و تكريم مديران اشتغالزای كشور گفت دشمنان با سرفصل‌های پيشرفت ما كه به ارزش‌آفرينی منجر می‌شود مخالفت می‌كنند و قصد دارند تا به بی‌راهه كشاندن مسيرهای شفاف كسب و كار در ايران، ایجاد فساد کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزير راه و شهرسازی در دهمين جشنواره تجليل از كارآفرينان برتر و تكريم مديران اشتغالزای كشور ضمن قدردانی از برگزاركنندگان اين جشنواره با تاكيد براينكه گمشده كشور ما بحث كارآفرينی و توجه به آن است، گفت: با وجود آنكه طی سنوات گذشته دانشگاه‌ها را توسعه داده و تعداد تحصيل‌كرده‌ها را در مقاطع گوناگون افزايش داديم ولی متاسفانه امروز شاهد بيكاری شمار بالايی از آن‌ها هستيم كه قطعا نامطلوب‌ترين وضعيتی است كه می‌توانست اتفاق بيفتد.

وزير راه و شهرسازی در اين راستا با تاكيد بر ضرورت توجه به فرايندهای اصلی كارآمدی و نگاه تأثيرمحور به بحث كارآفرينی بيان كرد: برای تحقق اين امر بايد برای فرآيند تبديل علم به فناوری و رسیدن به صنعت و ثروت و همچنين تأثيرگذاری آن بر زندگی مردم ايجاد ارزش كنیم و هرگونه ساختار و ظرفيت مورد نياز را در اختيار اين فرايند قرار دهيم. 

اسلامی در اين باره افزود: اگر در اين فرآيند علم از سوی بخش‌های آموزشی به مهارت تبديل نشود، قطعا با انباشتگی نيروهای فاقد شعل روبه رو خواهيم شد كه به هيچ وجه شرايط مطلوبی نخواهد بود.

وي همچنين به تجربه كشور آلمان در خاتمه دادن به مأموريت ٢٥٠ دانشگاه كه با شيوه‌های آموزشی رايج فعلی ايران كار میكردند، در دهه پیش اشاره كرد و گفت: آلمان نزديك به ١٠ سال قبل اينگونه دانشگاه‌ها را به مراكز كارآفرينی كشور خود بدل كرد تا نيروهايی تربيت كند كه به محض پايان مرحله دانش‌آموختگی توان این را داشته باشند که وارد بازار كار شوند؛ و این امری است كه امروز يك نياز مبرم كشور ما نيز به شمار می‌رود.

اين مقام مسئول در ادامه تصريح كرد: در كشور ما هر جا كه فكری خلاق و فردی با اراده و با همت وجود داشت، توانست به روش‌های سنتی گذشته یا با اقدامات نوظهور و يا دانش بنيان كارآفرينی كند كه قطعا بسیاری از آنها امروز و در اين مراسم نیز حضور دارند.

وزير راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود، مانع تراشی در راه پيشرفت و ضربه زدن به مقبوليت ايران را به عنوان دلايل اصلی تعقيب كشور به وسيله دشمنان به رهبری آمريكا خواند و گفت: دشمنان نه با كسب و كار بلكه با سرفصل‌های پيشرفت ما كه به ارزش آفرينی منجر می‌شود مخالفت می‌كنند، آنها قصد دارند تا با به بی‌راهه كشاندن مسيرهای شفاف كسب و كار در ايران، در اين كشور فساد ايجاد كرده و مقبوليت نظام را زیر سوال ببرند.

اسلامی در اين باره اضافه كرد: قطعا با وجود اين شرايط ما بايد قدردان كسانی باشيم كه در كنار تحريم‌ها و جنگ اقتصادی در ايران به كارآفرينی می‌پردازند و همچنين تلاش كنيم تا در اين مسير برای آنها مزاحمتی ايجاد نشود.

وی در پايان خاطرنشان كرد: ما در حال حاضر به ٢ رويكرد برندسازی و ايجاد قدرت لجستيك در كشور نيازمنديم كه اگر محقق شود شاهد سرآمدی اقتصادی ايران خواهيم بود.

 

نظر شما