شناسهٔ خبر: 64722 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در مروری بر روزنامه‌های امروز ۴ اسفند می‌خوانید

۱۲هزار سقف برای محرومان خاش

روزنامه یکی از اصول تصریح شده در قانون اساسی تامین مسکن نیازمندان است و به همین خاطر دولت باید راهکارهایی کم‌هزینه برای اجرایی کردن این قانون به کارگیرد. ساخت ۱۲ هزار خانه برای مردم خاش که امروز روزنامه «خراسان» با تیتر «ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی محرومان در خاش آغاز شد» به نقل از معاون رییس جمهوری کار کرده در همین راستاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در زیر برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌های امروز را می‌خوانید:

اطلاعات

وزیر راه و شهرسازی: دولت ۵ دهک جامعه را خانه دار می‌کند

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که هیچ وقت نگفته‌ایم وام مسکن افزایش می یابد، گفت:جامعه هدف برای خانه دار کردن دهک ۳تا ۷ است. البته در ۵استان کشور باید برای هر ۵دهک برای خانه دار شدن برنامه‌ریزی کنیم.محمد اسلامی در مراسم روز مهندس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از وظایف ما در وزارت راه و شهرسازی این است که به عرضه و تقاضای مسکن تعادل ببخشیم.

وی تصریح کرد: این برنامه به ویژه برای اقشار کم در آمد و متوسط جامعه در اولویت قرار دارد. آنچه برای ما مهم است این است که بتوانیم جریان تولید مسکن را به یک جریان پایدار تبدیل کنیم تا یک قشری از جامعه این امید را داشته باشد تا بتواند در یک بازه زمانی مشخص یک واحد مسکونی را تملک کند.

خراسان

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی محرومان در خاش آغاز شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طرح یک ساله مسکن محرومان در خاش کلنگ زنی شد که در قالب آن ۱۲ هزار واحد مسکونی در شهرستان های استان تا دهه فجر سال آینده ساخته خواهد شد.

«نوبخت» افزود: این میزان مسکن محرومان در هیچ استانی تصویب نشده و در واقع سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مسکن را در این طرح به خود اختصاص داده است. وی ادامه داد: این واحدها با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته می شود.

دنیای اقتصاد

حذف خریداران مسکن از برنامه دولت؟

ناهمخوانی بین آخرین موضع‌گیری وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با موضوع افزایش وام خرید مسکن با آنچه پیش از این در فهرست برنامه‌های او برای یکی از کلیدی‌ترین چالش‌های بخش مسکن قید شده بود، یک پرسش درباره سرنوشت خریداران مسکن به‌وجود آورده است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که قبل از دریافت رای اعتماد از مجلس برای تصدی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و در بدو شروع وزارت خود در این وزارتخانه در برنامه مکتوب خود بر حل چالش «ناکارآمدی نظام تامین مالی بخش مسکن» و همچنین «افزایش توان خرید از طریق شبکه بانکی»، تاکید کرده بود، پنج‌شنبه سوم اسفند در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و جاده‌ای استان مرکزی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:«افزایش سقف وام خرید مسکن جزو برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی نیست»! در خبری که در همین رابطه و در همین زمان روی خروجی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، در تشریح علت این موضوع به نقل از وزیر راه و شهرسازی اعلام شده است:«افزایش وام خرید مسکن در شرایط فعلی سبب رشد قیمت مسکن و ایجاد مشکلات برای جامعه هدف می‌شود.»

جهان صنعت

بررسی نقش بازارهاي موازي بر قيمت مسكن

سود ساخت‌وساز از بهره بانکی کمتر شد

گروه مسکن – کارشناسان اقتصادی معتقدند تا زمانی که شاخص‌های اقتصاد کلان از بی‌ثباتی کنونی فاصله نگیرند، بازار مسکن نمی‌تواند به آرامش قیمتی دست یابد‌. روند بازار مسکن تهران در سال جاری به حدی دچار نوسانات و تلاطم‌های شدید بود که حتی با افزایش و جهش ناگهانی قیمت‌ها در سال ۸۹ هم قابل مقایسه نیست‌. بسیاری از کارشناسان، نمونه رفتاری بازار مسکن در یک سال اخیر را نمونه مطالعاتی مستقل برای اقتصاد مسکن در دنیا ارزیابی کرده‌اند‌.

 بر اساس اعلام دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی، در حالی که در ماه‌های ابتدایی امسال، رشد قیمت‌ها در هر ماه تا ۳/۹ درصد هم رسیده بود، اما در ماه‌های پایانی از شتاب افزایش ماهانه قیمت‌ها کاسته شد به گونه‌ای که افزایش میانگین قیمت مسکن در دی ماه نسبت به متوسط آذرماه ۹۷، تنها ۵/۱ درصد برآورد می‌شد، ضمن اینکه روند معاملات نیز کاهشی بود و در دی ماه امسال تعداد معاملات مسکن پایتخت در حد و اندازه تعداد معاملات فروردین ماه هر سال ظاهر شد و به رقم شش هزار و ۷۰۰ فقره کاهش یافته بود‌.

برچسب‌ها:

نظر شما