شناسهٔ خبر: 64740 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه زنجان خبر داد:

کميته خدمات‌رسانی نوروز در فرودگاه زنجان شروع به کار کرد/ درخواست برای افزایش ظرفیت پروازهای مشهد در ایام نوروز

فرودگاه زنجان مدیر فرودگاه زنجان از برگزاری نخستين جلسه هماهنگی کميته خدمات‌رسانی ويژه نوروز ۹۸ در این فرودگاه خبر داد و گفت: تقاضای افزایش ظرفیت پروازهای مشهد در ایام نوروز به شرکت هواپیمایی داده شده است.

محمد قاسمی، مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره برنامه این فرودگاه برای پروازهای نوروزی گفت: از آنجا که در حال حاضر تنها پرواز موجود در فرودگاه زنجان، پرواز مشهد است، از هواپیمایی ایران‌ایرتور درخواست کرده‌ایم که در ایام نوروز، با افزایش پرواز به صورت فوق‌العاده و یا اختصاص هواپیمای بزرگتر، ظرفیت بیشتری برای پروازهای مشهد مقدس ایجاد کند.

وی ادامه داد: رایزنی‌های اولیه با شرکت هواپیمایی در این خصوص انجام شده و پیگیر هستیم تا افزایش ظرفیت پروازهای مشهد مقدس در ایام نوروز محقق شود.

قاسمی با اشاره به اینکه درخواست برقراری پرواز نوروزی به سایر نقاط کشور مانند جزیره کیش نیز مطرح شده است، گفت: پیگیر این موضوع هستیم اما با توجه به ظرفیت محدود شرکت‌های هواپیمایی و اختصاص صندلی‌ها به سایر مسیرها، احتمال برقراری این پروازها زیاد نیست.

مدیر فرودگاه زنجان همچنین به درخواست برای برقراری پرواز تهران نیز اشاره کرد و گفت: دستور برقراری پرواز تهران نیز توسط وزیر راه و شهرسازی صادر شده است، اما با توجه به اینکه تقاضای پرواز تهران بیشتر اداری است تا تجاری، برای برقراری این پرواز در نوروز برنامه‌ریزی نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله ۳۰۰ کیلومتری زنجان تا تهران و وجود روزانه چندین رام قطار، تقاضای پرواز تهران از سوی مردم وجود ندارد و تنها تقاضای موجود، تقاضای اداری است. 

قاسمی در ادامه از برگزاری نخستين جلسه هماهنگی کميته خدمات‌رسانی ويژه نوروز ۹۸ در فرودگاه زنجان خبر داد و گفت: در اين  جلسه مقرر شد، صورت کشیک تمام واحدهای عملیاتی و خدماتی با در نظر گرفتن چندپیشگی کارکنان جهت خدمت رسانی مطلوب به پروازها و مسافران نوروزی تهيه و هماهنگی های لازم برای ارايه سرويس به پروازهاي مسافربری، امدادي، انتظامی، نظامی، تفریحی  و غيره انجام شود.

وی افزود: زيباسازی ترمينال و محوطه فرودگاه، بررسي دوره‌ای دستگاه‌های ارتباطی، ناوبری، سایت رادار و RCAG و هماهنگی با واحدهای ذیربط فرودگاهی (پليس، سپاه، گذرنامه، هواشناسی، سوختگيری وغيره) برای خدمت‌رسانی بهتر و ايمن‌تر به مسافران از ديگر مصوبات اين جلسه بود.

نظر شما