شناسهٔ خبر: 64747 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان:

از ظرفیت مهندسی کشور برای سازندگی بهره می‌بریم/ آمادگی استفاده از ۵۰۰ هزار مهندس وجود دارد

مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه تاریخ مهندسی کشور بیش از ۵هزار سال است، گفت: از طرفیت ۵۰۰ هزار نفر مهندس عضو سازمان نظام مهندسی برای سازندگی بهره می‌بریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز مهندس که به همت پایگاه مقاومت بسیج وزارتخانه راه و شهرسازی در سالن الغدیر ساختمان دادمان برگزار شد، گفت: تاریخ مهندسی کشور تاریخی ۵ هزار ساله است و این نشان از این دارد که مهندسی قدمتی دیرینه در کشور دارد.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه بسیار خرسند است که اولین سخنرانی رسمی خود را در مراسم گرامیداشت روز مهندسی به همت بسیج انجام می‌دهد، افزود: کتابی در دانشکده فنی دانشگاه تهران منتشر شده است که تاریخ ۵هزار ساله مهندسی کشور را نشان می‌دهد و این آثار از جمله آثاری است که هم اکنون در دسترس ما قرار دارد و باعث تعجب جهانیان است.

حسینی معماری مسجد شیخ لطف‌الله و میدان نقش جهان را معماری منحصر به فردی خواند که از توان مهندسی بالای ایرانیان نشات گرفته است و خاطرنشان کرد: کشور ما ایران میراث‌دار چنین معماری و مهندسی در کشور است و شاهدیم که این میراث در سال‌های بعد و در دوران قاجار و سپس رژیم منحوس پهلوی به دانشی بدل شد که وامدار مهندسی غرب بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در دوران پس از انقلاب اسلامی البته شاهد بودیم که توان مهندسی و ظرفیت‌های مهندسی در کشور از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار شد و در تمامی حوزه‌های راه و مسکن، کشور پیشرفت چشمگیری داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی پل سازی، سدسازی و احداث واحدهای مسکونی و همچنین راه‌ها را پس از انقلاب اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد و گفت: در تمامی سال های بعد از انقلاب ما درگیر جبهه و جنگ بودیم و پس از آن در شرایط فعلی نیز درگیر تحریم‌ها هستیم. باید در شرایط تحریم مانند زمانی که در جنگ مقاومت و پایداری کردیم از خود پایداری نشان دهیم.

حسینی یادآور شد: تحریم کنندگان و کاسبان تحریم به دنبال آن هستند که نشان دهند تفکر دینی و مدیریت ولایی قابل اعتماد نیست و ما باید در این شرایط به آنها ثابت کنیم که اینگونه نیست و باید با روحیه انقلابی این مهم را به دنبا ثابت کنیم.

وی لازمه موفقیت و پیشرفت کشور را اتحاد دانست و گفت: یکدل و همراه و هم‌افزا باشیم. در وزارتخانه راه و شهرسازی آمادگی داریم تا از توان و ظرفیت‌های ۵۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی استفاده کنیم و با تقویت خود و توان داخلی از این پیچ تاریخی حساس عبور کنیم.

نظر شما