شناسهٔ خبر: 64750 - سرویس دانشنامه
نسخه قابل چاپ

رئیس بسیج مهندسان:

فعالیت بسیج در هفت رشته تخصصی در وزارت راه و شهرسازی/حل مشکلات حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری با کمک بسیج مهندسان/بسیج تحقق آرمان‌های مردم سالاری‌ است

ایلخان رئیس بسیج مهندسان گفت: بسیج مهندسان در هفت بخش فعالیت می‌کنند که حل مشکلات باز‌آفرینی شهری و حاشیه‌نشینی یکی از اهداف آن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  ایل‌خان رئیس بسیج مهندسان در مراسم گرامیداشت روز مهندس که به همت پایگاه مقاومت بسیج وزارتخانه  راه و شهرسازی در سالن الغدیر وزارتخانه برگزار شد، اعلام کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب آن بوده است که با تکیه بر اسلام توانستیم شاهد رشد و استحکام فعالیت‌ها کشور باشیم و آنچه که محصول اصلی انقلاب بوده است پیشرفت و رشد چشمگیر تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، ‌سیاسی و فرهنگی است.

رئیس بسیج مهندسان با اعلام اینکه هر بخشی از کشور مشکل دارد به دلیل فاصله گرفتن از آرمان‌ها انقلاب اسلامی بوده است، افزود: بسیج به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده و ابتکار ایران بوده و جناجی نیست. بلکه تحقق آرمان‌های مردم سالاری است و بسیج به معنای همه مردم است و ما باید از این ظرفیت‌ها پشتیبانی و استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در تمامی بخش های عمرانی و سازندگی از ظرفیت های این گروه انسانی متعهد و کارآمد استفاده می‌کنیم.

این مسئول در سازمان بسیج همچنین یادآور شد: سرمایه انسانی رکن اساسی همه فعالیت‌هاست و همین رکن اساسی تمدن‌سازی می‌‌کند؛ به همین دلیل، اگر بخواهیم از مردم به صورت سازمان یافته استفاده کنیم بسیج مهمترین نهاد است و ما می‌توانیم با استفاده از این نیروها به اهداف و آرمان‌های خود دست یابیم.

ایل‌خان با بیان اینکه بسیج مهندسی علاوه بر فعالیت‌های عمومی فعالیت‌های تخصصی هم انجام می‌دهد گفت: هم‌اکنون در وزارت راه و شهرسازی بسیج مهندسان در ۷ بخش فعالبت می‌کند که عبارت است از معماری، شهرسازی، مسکن، حمل و نقل، ‌مدیریت شهری، ‌آب و محیط زیست و نظام صنفی و تخصصی.

وی افزود: در بسیج مهندسان کل اعضا در یک کارگروه به صورت سازماندهی شده فعالیت‌های جغرافی و مسائل محیطی را شناسایی می‌کنند وبا کمک‌های مردم مشکلات را در تمامی استان‌‌های مختلف برطرف می‌کنند.

رئیس بسیج مهندسان با اشاره به اینکه حل مشکلات حاشیه نشینی و باز آفرینی شهری یک از اهداف اساسی بسیج مهندسان است گفت: به عنوان سازمان بسیج مهندسان ظرفیت‌هایی داریم و باید با کمک تمامی دستگاه‌های دولتی گام دوم انقلاب را محکمتر برداریم.

نظر شما