شناسهٔ خبر: 64774 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

ورود سامانه بارشی جدید از ظهر سه‌شنبه و فعالیت آن در اکثر مناطق کشور/بارش باران در تهران از دو روز آینده

آب و هوا مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، به علت عبور جریانات تراز میانی، امروزدر برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و مرکز کشور بارش باران مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و همچنین مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، به علت عبور جریانات تراز میانی، امروزدر برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و مرکز کشور بارش باران، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در برخی از ساعات در استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، یزد و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه نیز در بعضی ساعات بارش پراکنده در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است از ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه نواحی مرکز و شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

طی روز سه‌شنبه و ظهر این روز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و مناطق شمال غرب و غرب به تدریج جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر سبب بارش برف خواهد شد.

این سامانه در روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور، روز پنجشنبه در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، جنوب استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی نقاط هرمزگان و روز جمعه در نیمه غربی و نوار شمالی کشور فعال است.

تهران امروز آسمانی صاف و در بعدازظهر افزایش ابر را تجربه خواهد کرد و این شرایط در روزی است که تهران بیشینه دمای ۱۴ و کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر را به خود دید. این انتظار وجود دارد که هوای پایتخت فردا کمی تا قسمتی ابری باشد و گاه وزش باد را هم شاهد باشیم. این شراط در روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و از اوایل شب پیش‌بینی بارش در تهران وجود دارد.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما