شناسهٔ خبر: 64804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و استاندار مازندران انجام شد

بهره برداری از یک هزارو ۳۵۵ واحد مسکن مهر در مازندران

مهرآبادی یکهزار و ۳۵۵ واحد مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، استاندار مازندران و مسئولان استانی با اعتباری بالغ بر ۴۷۱ میلیارد ریال طی آئینی در مازندران به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, یکهزار و ۳۵۵ واحد مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، استاندار مازندران و  مسئولان استانی با اعتباری بالغ بر ۴۷۱ میلیارد ریال طی آئینی در مازندران به بهره برداری رسید.

احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه این مراسم اظهار داشت : دولت مصمم است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا انشاء اله طرح مسکن مهر را به اتمام برساند .

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مسکن مهر نیاز به همراهی و همدلی همه مسئولان است و در این زمینه اقدامات مناسبی نیز برای مسکن مهر انجام شده افزود : افزایش سقف تسهیلات بانکی مسکن مهر از جمله اقدامات دولت دراینخصوص بوده است .  

مهرآبادی اظهار کرد : به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا مشکلات مسکن مهر احصاء تا زمانبندی مشخص پرونده مسکن مهر بسته شود .

 وی افزود : براین اساس اگثر استانها مورد بازدید قرار گرفت و بنا داریم در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح نمود : در استان مازندران حدود شش هزار واحد باقی مانده است که از این تعداد هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در اختیار بنیاد مسکن ، ۱۹۰۰ واحد در اختیار راه و شهرسازی و مابقی خود مالکی است .

مهرآبادی افزود : برای اتمام این ۶ هزار واحد نیمه کاره ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد .

وی با اعلام اینکه پروژه های مسکن مهر تا پایان دولت تدبیر و امید به مالکین آن تحویل داده می شود ادامه داد : سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن در کشور تحویل مردم می شود .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر آب، برق و گاز را مشکلات زیربنایی مسکن مهر اعلام کرد و گفت :براساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی یک سوم اعتبار از سوی وزارتخانه و دو سوم مابقی را باید استان ها تامین کنند .

مدیر کل  کل راه و شهرسازی مازندران نیز در آیین بهره برداری از ۱۳۵۵ واحد مسکن مهر در استان مازندران گفت: سهم استان مازندران از طرح مسکن مهر کشور ۵۸ هزار واحد بود که از این تعداد حدود ۵۲ هزار واحد تاکنون به اتمام رسیده است .
سید محمد نظری بزرگترین مشکل مسکن مهر این استان را جانمایی نادرست وغیر کارشناسی طرح دانست و گفت: این مساله باعث شده تا دولت هزینه های زیادی را برای تامین زیرساخت های مسکن مهر جهت حمایت از اقشار کم درآمد به عنوان متقاضیان اصلی این واحدهای مسکونی متحمل شود .
به گفته وی مشکل در جانمایی مسکن مهر استان در حالی است که فضای خالی برای اجرای این طرح در نزدیکی شهرهای استان وجود داشت که امکان تامین خدمات زیرساختی برای آنها مهیاتر بوده و می توانست مناطق خوبی برای اجرای این طرح باشد .

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان ساخت : تعداد یکهزار و ۳۵۵ واحد مسکن مهر افتتاح شده، تماماً در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد .

وی افزود : در بخش تعهدات دولتی شامل ، قراردادهای تفاهم نامه سه جانبه تعاونی و خود مالک در شهرهای آمل ،بابلسر ، بهشهر ، تنکابن ، ساری ، رامسر ، قائمشهر ، فریدون کنار،جویبار ، نور و نوشهر با هزینه ای بالغ بر ۷۴۱ میلیارد ریال افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار گرفت .

هفتادمین نشست شورای مسکن استان با حضور مهرآبادی ، معاون عمرانی استانداری مازندران ، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران قبل از برنامه افتتاح در سالن استانداری برگزار شد .

گفتنی است : پیشتر در ایام الله دهه مبارک فجر تعداد ۳۵ پروژه در حوزه ساخت ومهندسی ، فنی و اجرایی و راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۱۷۶ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که پروژه مسکن مهر نیز بخشی از آن بوده که امروز با حضور مسئولین این تعداد از مسکن مهر افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

نظر شما