شناسهٔ خبر: 64829 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها:

اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات نبض تپنده سرويس‌های عملياتی و فرودگاهی کشور است

سعید اکبری معاون عمليات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران گفت: ادغام آی تی و مخابرات سبب پيشرفت‌های چشمگيری برای ارايه خدمات تخصصی به صنعت هوانوردی کشور شده است و می‌توان گفت اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات نبض تپنده سرويس‌های عملياتی و فرودگاهی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان خراسان رضوی؛ دوره آموزشی یکنواختی روسا و مسوولان اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه ها به میزبانی فرودگاه مشهد آغاز به کار کرد.

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در افتتاحیه کارگاه آموزشی یکنواختی روسا و مسوولان اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور در مشهد مقدس از یکایک فعالان و کارشناسان پرتلاش و بی ادعای عرصه  ICT شرکت فرودگاه ها که علیرغم کمبودها و کاستی ها با همت و تخصص خود در راستای استفاده از تولیدات داخلی، برای تامین سامانههای مورد نیازمان اقدام به طراحی آنها می کنند قدردانی کرد.

اکبری در ادامه با بیان اینکه اعتقادی به تفکیک وظایف ندارد، گفت: ادغام این حوزه سبب پیشرفت های چشمگیری برای ارایه خدمات تخصصی به صنعت هوانوردی کشور شده است و می توان گفت اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات نبض تپنده سرویس های عملیاتی و فرودگاهی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: باید به سرعت خود را با تغییرات شتابان دنیای تکنولوژی و فناوری هماهنگ کنیم و به دور از اندیشیدن به منافع فردی، به منافع سازمان و منافع جمعی فکر کنیم و با چشمانی باز به دنبال کسب درآمد برای شرکت باشیم.

وی افزود: خدمت به میهن و مردم شریف ایران باید اولویت همیشگی ما باشد و بدون شک آن چیزی که در نهایت اثبات می شود و در اذهان باقی می ماند عملکرد و تلاش صادقانه است.

صمد آقاجانی مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در افتتاحیه این کارگاه آموزشی به تبیین سیاست های اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی پرداخت و گفت: تمام دغدغه همکاران صدیق و تلاشگر من ارایه خدمات به روز و مدرن به صنعت هوانوردی ایران اسلامی و پیاده سازی و زیرساخت سازی نرم افزارهای پیشرفته فرودگاهی است که تمام داده ها را با بهترین کیفیت پردازش کنند.

آقاجانی جمع آوری دیتاها از سیستم های مختلف فرودگاهی و پردازش تخصصی و کارآمد آنها را در قالب سیستم پایش یکپارچه ی داده های هوانوردی(سپیده) از موفقیت های حوزه کاری خود بیان کرد و به شرح سایر اقدامات اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی پرداخت.

بهره برداری رسمی و آغاز پروژه های مخابراتی و فناوری اطلاعات هوانوردی با بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار، پروژه ی سامانه اشتراکی پذیرش مسافر CUPPS ، راه اندازی، بهینه سازی و به روز رسانی سامانه تلفن های آی پی VOIP در فرودگاه های سراسر کشور و حراست مرکزی، راه اندازی بیش از 400 سرور مجازی و بهسازی زیرساخت های شبکه هوانوردی سراسر کشور، راه اندازی پروژه سامانه اتوماتیک و یکپارچه اطلاعات پروازی کشورFIDS/ ، سامانه محاسبه عوارض فرودگاهی، سامانه محاسبه عوارض پروازهای عبوری از فراز کشور، سامانه طرح پرواز الکترونیک EFPL ، سامانه احراز هویت مسافران در ترمینال های فرودگاه های سراسر کشور، زیرساخت اختصاصی بر مبنای شبکه اپراتورهای همراهAPN ، نرم افزار آمار فرودگاهی، مرکز داده دوم شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، پروژه تجهیزات سروریFLEX POD  مرکز داده دوم، پروژه هاب ماهواره یی مستقر در مرکز کنترل فضای کشور و کلاینت های آن در 54 فرودگاه کشور به عنوان زیرساخت پشتیبان، پروژه تجهیزات مرکز داده ی ماژولار MDC، راه اندازی سامانه ذخیره سازی اطلاعاتSAN   برای فرودگاه ها، توسعه و بهسازی زیرساخت های شبکه در فرودگاه های سراسر کشور، بازآفرینی سایت و بهینه سازی مراکز داده ی ستادی و فرودگاهی، بهینه سازی و به روز رسانی تنظیمات روتینگ و سوییچینگ سراسر کشور، پروژه به روزرسانی تجهیزاتRoting And Switching  فرودگاه های کشور، توسعه ی مرکز داده اول شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و بهره برداری از  نرم افزار مدیریت ارتباطات ثابت هوانوردی ipass از جمله مواردی بود که آقاجانی به آن اشاره کرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت علمی و توان فنی کارشناسان اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی 83 میلیارد ریال صرفه جویی ریالی در انجام پروژه های مذکور بعمل آمده است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی نیز طی سخنانی در این کارگاه آموزشی، گفت: مقوله IT مبحث روز دنیا است و خدمت در این عرصه تخصصی و خطیر، منجر به آسایش و رفاه مردم در تمامی ابعاد زندگی و از جمله عرصه صنعت هوانوردی است.

محمدباقر قاسم زاده بهره مندی فرودگاهها از تکنولوژی های به روز در عرصه فناوری اطلاعات را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و بیان داشت: سهولت، امنیت و دسترسی مسافران به داده ها در مباحث اطلاع رسانی بسیار ارزنده است و هم اکنون در فرودگاه مشهد و بسیاری از فرودگاه ها از ظرفیت مناسبی در این حوزه برخورداریم.

قاسم زاده افزود:IT  فرایند عظیم دنیای کنونی است كه روز به روز توسعه می یابد و ما در عرصه  صنعت هوانوردی باید تمام تلاش مان را بکنیم که به سرعت فناوری آن برسیم تا مردم ما از مزایای آن به خوبی و حداکثری بهره مند شوند.

مدیرکل فرودگاه های استان در خاتمه از کارکنان اداره مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی فرودگاه مشهد به جهت اقدامات ارزشمند انجام شده و پروژه های اخیر صورت گرفته همچون همکاری در نصب 300 دوربین امنیتی و توسعه ی 1400 متری شبکه فیبر نوری قدردانی کرد.

گفتنی است؛ در بخشی از مراسم از آقایان سید مرتضی حسینی، یوسف احمدی، رضا دشتی و مصطفا پاکدل از مسوولان و کارشناسان برگزیده این حوزه با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی به مدت 3 روز از تاریخ پنجم تا هفتم اسفند 97 در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

نظر شما