شناسهٔ خبر: 64844 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

همزمان با روز جهانی چابهار

همایش بین‌المللی توسعه چابهار با مقامات ایرانی و ۱۷ کشور جهان آغاز شد

بندر شهید بهشتی چابهار همزمان با روز جهانی چابهار همایش بین‌المللی این بندر با حضور مسئولان ایرانی و خارجی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز هفتم اسفندماه ۱۳۹۷ همزمان با روز جهانی چابهار همایش بین المللی توسعه این بندر با همت سازمان بنادر و دریانوردی ایران در چابهار آغاز شد.

در این همایش که با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاونان ایشان برگزار می‌شود نمایندگان ۱۷ کشور از جمله افغانستان و هند در قالب ۱۱۵ نفر حضور پیدا کرده‌اند.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه این همایش اظهار داشت: با توجه به فراهم شدن ظرفیت قابل توجه عملیاتی و تجهیزات در بندر چابهار لازم بود امکانات و توانمندی ها در قالب یک نشست بین المللی به بازرگانان و تجار کشورهای پیرامونی و سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی معرفی شود.

وی افزود: بازدید میدانی از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار، ارائه مشوق‌ها و مزیت های بندری و ارائه تعرفه‌ها بر کشتی‌ها و کالاها از جمله برنامه‌های این همایش است.

راستاد در پایان گفت: همچنین در این همایش این امکان فراهم شده است تا بازرگانان و تجار کشورها بتوانند چهره به چهره با یکدیگر ارتباط داشته باشند و شرایط بهتری را برای استفاده از ظرفیت های بندر چابهار مهیا کنند.

نظر شما