شناسهٔ خبر: 64849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان برگزار شد

جلسه سیستان مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری از تصویب الحاق شهرهای خاش، سراوان و دلگان به شهرهای هدف بازآفرینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان, مدیر این اداره کل در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری از تصویب الحاق شهرهای خاش، سراوان و دلگان به شهرهای هدف بازآفرینی خبر داد.

جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری با حضور مدیران عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن ، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ,معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشورو مدیران دستگاه ها و سازمان های اجرایی به ریاست استاندار در محل استانداری سیستان  بلوچستان برگزار شد.

مالکی دبیر ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری  در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به اهمیت ویژه حاشیه نشینی و نگاه ویژه مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و مقام عالی وزارت در سفر اخیر به استان این جلسه با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی و معاون بنیاد مسکن در محل استانداری برگزار شد که مسائل مطرح شده توسط معاونین و اعضاء به شرح ذیل است:

ـ استفاده از توان نیروهای انسانی خوب و با اندیشه استان .

ـ فرهنگ سازی شهری و شهر نشینی .

ـ مشارکت مردمی  وتوان مند سازی ساکنین حاشیه شهرها .

ـ هم افزایی دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهداف مشترک .

ـ توسعه روستاها .

ـ تولید اشتغال و استفاده از ظرفیت ثمن ها , ngo ها.و انجمن های مردم نهاد

ـ استفاده مؤثر از خیرین دراجرای پروژه های حاشیه نشینی و ساخت مدارس.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به مصوباتی هم که در این جلسه به تصویب رسید اشاره کرد که به شرح ذیل است:

ـ تصویب پروژه های سند اقدام مشترک با ۹۱ پروژه با اعتبار حدوداً ۹۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان. ازمحل اعتباراتشرکت باز آفرینی شهری کشور در سال ۹۷

ـ تصویب الحاق شهرهای خاش، سراوان و دلگان به شهرهای هدف بازآفرینی .

ـ چگونگی تأمین حداقل ۴۶ هکتار زمین در بافت های فرسوده و حاشیه شهرها با توجه به برنامه احداث ۳ هزار و ۵۷ واحدمسکونی در محلات هدف باز آفرینی

ـ در حوزه سکونتگاههای غیر رسمی بافت های فرسوده، حاشیه نشینی و تاریخی مدیران کل، شهرداری ها و فرمانداری ها مطالعات لازم را انجام دهند و بعد در شهرهای هدف و پایلوت قرار گیرد ضمن اینکه اعتبار پروژه ها برای سال آینده دیده شود و بدون مطالعات قبلی اجازه فعالیت و تخصیص اعتبار به پروژه ها تعلق نگیرد.

نظر شما