شناسهٔ خبر: 64852 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در مروری بر روزنامه‌های امروز ۷ اسفند می‌خوانید

دور زدن تحریم‌ها با تاکتیک خرید دست دوم هواپیما

روزنامه دبير انجمن شرکت‌های هواپيمایی با رد اعمال امکان خريداری هواپيمای نو توسط شرکت‌های هواپيمايی از دور زدن تحريم‌ها با خرید هواپیمای دست دوم خبر داد. این مدخل ورود روزنامه «تجارت» با تیتر «خرید هواپیمای دست دوم با دور زدن تحریم‌ها» بود که از این اقدام مهم شرکت‌های هواپیمایی خبر می‌داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در زیر برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌های امروز را می‌خوانید:

خراسان

در شورای عالی معماری و شهرسازی انجام شد

تصویب طرح اراضی آبشار و بازگشایی بلوار نماز

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و بحث و جدل هایی بین مدیران شهری و ارتش، شورای عالی معماری و شهرسازی روز گذشته، طرح اراضی آبشار و پادگان لشکر ۷۷ را به صورت همزمان تصویب و در پایان وزیر راه و شهرسازی نیز دستور بازگشایی بلوار نماز را صادر کرد.

۴ اسفندماه رئیس شورای شهر مشهد از تعیین تکلیف طرح اراضی آبشار و پادگان ارتش و همچنین بازگشایی بلوار نماز در جلسه این هفته شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خبر داده و اعلام کرده بود قرار بر این است بعد از جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، تصمیماتی گرفته و مشکل بلوار نماز حل شود.

تجارت

اسعدی سامانی از تنگناهای دسترسی به هواپیمای نو خبر داد؛

 خرید هواپیمای دست دوم با دور زدن تحریم‌ها

دبير انجمن شرکت‌های هواپيمايی آخرين وضعيت قرارداد با شرکت‌هاي هواپيماسازي دنيا را اعلام کرد و گفت: اعمال امکان خريداري هواپيماي نو توسط شرکتهاي هواپيمايي وجود ندارد و با دور زدن تحريمها، درصدد هستيم هواپيماي دست دوم خريداری و به داخل منتقل کنيم.

مقصود اسعدي ساماني درباره گفته وزير راه و شهرسازي مبني بر " توسعه ناوگان هوايي کشور و خريد هواپيما"، وهمچنين اينکه گويا قرار است تعدادي هواپيما از سوي شرکتهاي هواپيمايي به ناوگان حمل و نقل هوايي کشور اضافه شوند و مجوز واردات از سوي سازمان هواپيمايي کشوري صادر شده است، بيان کرد: اين اتفاق در گذشته نيز انجام شده و موضوع جديدي نيست. شرکتهاي هواپيمايي با توجه به توان مالي خود جهت توسعه ناوگان هوايي اقدام به خريد هواپيما ميکنند و پس از بازرسي و تأييد سازمان هواپيمايي کشوري زمينه انتقال به داخل کشور فراهم مي‌شود.

اخبار صنعت

انباشت ۵/۳ میلیونی تقاضای مسکن؛

خانه «رویا» شد؛ برنامه‌ریزان خواب ماندند!

عبور قیمت مسکن از متری ۱۰ میلیون تومان که توسط دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن اعلام شده حکایت از ضعف این تشکیلات برای ساماندهی به بازار دارد. بهمن ماه ۱۳۹۷ از سوی دفتر اقتصاد مسکن، زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که قیمت مسکن در شهر تهران به میانگین متری ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان رسیده که ۲.۹ درصد نسبت به ماه قبل و ۸۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

به بیان دیگر، مسکن هنوز با رشد قیمت ماهیانه مواجه است و به نظر می‌رسد دستگاه‌های دولتی نقش بازدارنده‌ای در این شرایط ایفا نمی‌کنند.یکی از تشکیلات دولتی که وظیفه ذاتی آن برنامه‌ریزی برای ایجاد تعادل در بازار مسکن است، به نظر می‌رسد این وظیفه‌ی خود را فراموش کرده و صرفاً به ارائه آمار از رشد روزافزون قیمت مسکن بسنده می‌کند. مسؤولان وزارت راه و شهرسازی طی سال‌های اخیر همواره تحلیل می‌کردند که با توجه به ۲.۵ میلیون مسکن خالی در کشور، عرضه به اندازه کافی وجود دارد و هر ساله اعلام می‌کردند که رشد قیمت مسکن حدود نرخ تورم یا پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد. برآوردهایی که می‌تواند از بررسی‌های آماری دفتر اقتصاد مسکن نشأت گرفته باشد.

اطلاعات

جایگاه خط آهن قزوین – رشت در اقتصاد ملی

موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران در منطقه و ارتباط آن با آب های خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال، جمهوری اسلامی ایران را به یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی بین المللی در منطقه تبدیل کرده است که باید از این ظرفیت برای افزایش درآمدهای ارزی کشور به خوبی استفاده شود.در این میان راه های ارتباطی به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه از گذشته های دور تاکنون از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و در این بین با تاسیس خط آهن، به دلایل مختلف از جمله میزان حمل بار و مسافر و ارزان بودن همیشه از عوامل مهم و تاثیر گذار اقتصاد به حساب آمده است.

بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصاد، خطوط ریلی را در فرآیند توسعه اقتصادی کشورها بسیار موثر می دانند و معتقدند این وسیله بسیاری از بخش ها از جمله مبادلات کالا و مسافر را طی دهه های گذشته تحت تاثیر خود قرار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما