شناسهٔ خبر: 64891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان مطرح شد

بسیج دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات نوروزی/ استقرار۳۵ ایستگاه امنیت سلامت در نقاط پرحادثه

تردد هشتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان با محوریت سفرهای نوروزی ، اقدامات و راهکارهای کاهش تصادفات و اجرای راه ایمن در دفتر معاونت عمرانی استاندار اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، هشتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی  ایمنی حمل ونقل استان اصفهان با محوریت سفرهای نوروزی ، اقدامات و راهکارهای کاهش تصادفات و اجرای راه ایمن در دفتر معاونت عمرانی استاندار اصفهان  برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان درهشتمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان اظهار کرد: کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه ها در شبکه عریض و طویل راه های استان اصفهان نیازمند توجه تمام دستگاه های ذی ربط است.

حجت الله غلامی با اشاره به آمارهای ارائه شده از تصادفات جاده ای توسط دستگاه های ذی ربط اضافه کرد: در این کمیسیون ارائه آمارها بدون ارائه تحلیل و راهکار اجرایی برای کاهش تصادفات جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از تصادفات در ۱۵ درصد از محورهای مواصلاتی استان اصفهان رخ می دهد، خاطرنشان کرد با هم افزایی تمام دستگاه ها می توان مشکلات این محورها را تا حدودی رفع کرده و ایمنی تردد در این محورها را افزایش داد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز در ادامه با اشاره به لزوم برنامه ریزی جدی و مشارکت همه دستگاه ها برای کاهش تصادفات جاده ای تصریح کرد: محور آزادراه اصفهان- قم به عنوان یکی از راه های پرتردد استان به صورت پایلوت به عنوان راه ایمن معرفی شده است.

مهدی خضری ابراز امیدواری کرد: اقدام جامع همه دستگاه ها متناسب با مصوبات کمیسیون ایمنی حمل ونقل استان برای ارتقا ایمنی تردد در این محور نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان تاکید کرد: یکی از راهکارهای موثر برای کاهش تصادفات جاده ای در این ایام احداث ایستگاه های امنیت –سلامت در نقاط حادثه خیز شناسایی شده و هدایت خودروها برای توقف در ایستگاه ها توسط پلیس است .

در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب بحث تصادفات جاده ای است، اظهار کرد: پلیس تمام توان خود را برای  کاهش تصادفات به کار خواهد بست.

سرهنگ حسین حسین زاده تصریح کرد: احداث ایستگاههای امنیت- سلامت، نصب چراغ های  LED در نقاط پرحادثه، مسدود کردن دسترسی های غیرمجاز، استفاده از تبلیغات مناسب در بیلبوردها و اصلاح شیب شیروانی جاده و نواقص احتمالی راه  از جمله پیشنهادات پلیس برای کاهش تصادفات  جاده ای است.

در پایان  پس از بحث و بررسی و طرح نظرات دستگاه های مختلف ، صورتجلسه تفکیک وظایف دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برای کاهش تصادفات نوروزی به تصویب رسید.

نظر شما