شناسهٔ خبر: 6491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ملکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

صدای سوت قطار در لرستان شنیده می‌شود/ بهره‌برداری از خط ریلی دورود - خرم آباد تا سه سال آینده

ریل مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان از آغاز عملیات اجرای اتصال راه آهن بروجرد به خط ریلی دورود - خرم آباد خبر داد و گفت: چنانچه اعتبارات به موقع تزریق شود طی سه سال آینده این مسیر ریلی به بهره برداری می‌رسد.

شهرام ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: دیروز طی مراسمی با حضور مقامات استانی و محلی عملیات اجرایی راه آهن بروجرد- دورود - خرم آباد با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء عملیاتی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان اینکه این خط ریلی در ادامه به اندیمشک می‌رسد٬ یادآور شد: دورود- خرم آباد قطعه نخست این خط آهن به طول ۱۱۴ کیلومتر بوده و اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق دستور وزیر راه و شهرسازی این خط ریلی باید به دورود بروجرد و پس از آن به ملایر و شبکه ریلی غرب کشور متصل شود ادامه داد: دستور اجرایی شدن این پروژه به شرکت ساخت ابلاغ شد ولی هنوز برای اجرای آن قراردادی تنظیم نشده است و پیمانکار پروژه قرارگاه خاتم الانبیا در فاز طراحی این خط ریلی است.

ملکی درباره زمان بهره‌برداری خط ریلی دورود - خرم آباد گفت: زمان بهره‌برداری این پروژه بستگی به تزریق به موقع منابع و اعتبارات دارد. چنانچه اعتبارات به موقع تزریق شود یک پروسه سه ساله برای به پایان رساندن این پروژه تعریف شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان افزود: در قانون بودجه سال ۹۴ برای احداث خط ریلی دورود - خرم آباد ۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر کرفته شده که امیدواریم این اعتبارات در همین ابتدای سال تخصیص یابد./

نظر شما