شناسهٔ خبر: 64930 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شکرچی زاده در هرمزگان مطرح کرد

تاکید برحفظ، اشاعه و توسعه معماری بستکی در آیین رونمایی از کتاب معماری بستکی/ اتمام مطالعات ریز پهنه بندی لرزه‌ای شهرستان بستک و ارایه آن به شهردار آن شهر

معماری بستکی رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که مطالعات ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای شهرستان بستک به اتمام رسیده، گزارش این مطالعه را که به همت آن مرکز انجام شده به شهردار بستک ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همايش معماري بستكی پنج­شنبه۹ اسفندماه با سخنرانی محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرساز، همتی استاندار هرمزگان، شریفی نماینده شهرستان بستک در مجلس، قتالی فرماندار، احمدی رئیس شورای اسلامی، آل عبایی شهردار بستک و جمعی از صاحب‌نظران و دانشجویان و مسئولان  اجرایی استان هرمزگان در سالن همایش پیامبر اعظم (ص) شهرستان بستک برگزار شد.

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این همایش به اهمیت موضوع معماری و شهرسازی در کشور و تلاش‌های صورت گرفته در این دو موضوع مهم توسط وزارت راه و شهرسازی و زیر مجموعه آن یعنی مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی پرداخت. شکرچی زاده گفت: طرح‌های ویژه، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل ها، ضوابط و مقررات متعددی از جمله مقررات ملی ساختمان به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: امید است تا دستاوردهاي اين نشست علمي ارتقاء و تحكيم بيش از پيش حوزه معماري و شهرسازي استان هرمزگان بويژه شهرستان بستك را فراهم آورد.

وی در ادامه به ظرفیت های دریای و بندری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و داشتن سواحل گسترده و منحصر بفرد ایران را به عنوان محور اصلی ملاحظات در مطالعات معماری و شهرسازی و مناطق حاشیه‌ای سواحل و بنادر به ویژه استان هرمزگان و شهرستان بستک برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به مطالعات انجام گرفته و در حال انجام حوزه معماري و شهرسازي در استان هرمزگان از جمله بندر كنگ اشاره و برای حفظ، اشاعه و توسعه معماری بستگی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با توجه به زلزله‌خيزي كل كشور و استان هرمزگان تاکید کرد: مطالعات ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای در جهت صیانت از حوزه معماری وشهرسازی انجام می‌شود و در حال حاضر مطالعات ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای شهرستان بستک به اتمام رسیده است.

در پایان این سخنرانی، مطالعات فنی و تخصص مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص مطالعات ریزپهنه بندی بستک به شهردار بستک ارایه شد.

در اين كنفرانس اعضای هیات علمی دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی و آموزش کشور همچون پروفسور عبدالمجید ارفعی، فریدون فراهانی، محمدحسن مومنی، خوبچهر کشاورز به ارایه نقطه نظرات کارشناسی خود در حوزه معماری و شهرسازی استان هرمزگان و شهرستان بستک در قالب کارگاه های تخصص پرداختند.

گفتنی است، اين همايش توسط شهرداري شهرستان بستك و با همكاري استانداري هرمزگان و حمايت علمي مراكز تحقيقاتي روز پنجشنبه مورخ ٩ اسفند ماه جاری در  شهرستان بستك برگزار شد.

در حاشيه برگزاري اين همايش از كتاب معماري بستكي نوشته دكتر فريدون فراهانی و تمبر وبژه همايش معماری بستكی توسط همتی استاندار هرمزگان،شريفی نماينده مردم بستك در مجلس و شكرچی‌زاده رييس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي رونمايی شد.

نظر شما