شناسهٔ خبر: 64937 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی هشدار داد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در ۴ استان

سیلاب  امروز در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان  و جنوب کرمان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها  و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان، با اشاره به تقویت سامانه بارشی دیروز گفت: در این روز بارش در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و مرکز خلیج‌فارس شدت بیشتری خواهد داشت و در مناطق کوهستانی شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش و کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و در برخی مناطق نیمه شرقی وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و کاهش دید رخ خواهد داد.

وی افزود: امروز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف در دامنه‌های البرز ادامه خواهد داشت و بتدریج با کاهش فعالیت سامانه از غرب کشور، در جنوب‌شرق و شرق تقویت می‌شود و اواخر وقت از کشور خارج خواهد شد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، روز جمعه به سبب تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب شرق و شرق کشور، در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان  و جنوب کرمان، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها  و وزش باد شدید موقتی هشدار داد.

این مسئول یادآور شد: روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خلیج‌فارس و تنگه هرمز و روزهای جمعه و شنبه دریای عمان مواج و طوفانی خواهند بود.

برچسب‌ها:

نظر شما