شناسهٔ خبر: 64946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت :

کنترل و نظارت فرآیندی اثرگذار در نظام کاردانی ساختمان است

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در جمع هئیت مدیره ومسئولین نمایندگی‌های نظام کاردانی ساختمان استان گفت: کنترل و نظارت فرایندی اثرگذار در نظام کاردانی ساختمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، مدیر این اداره کل در جمع هئیت مدیره ومسئولین نمایندگی های نظام کاردانی ساختمان استان گفت : کنترل و نظارت فرایندی اثرگذار در نظام کاردانی ساختمان می باشد.

سید محمد نظری در نشست با هیئت مدیره و مسئولین نمایندگی های شهرستانی نظام کاردانی ساختمان استان مازندران با عنوان این نکته که فلسفه ایجاد نظام کاردانی ارائه  سیاست های تشویفی و نهادینه نمودن  مقررات ملی ساختمان در روستاها می باشد افزود: با افزایش قیمت مصالح و رونق ساخت و سازها که در روستاها صورت گرفته است آحاد جامعه به این موضوع اشراف کامل دارند که برای ساخت بنا در روستاها و صدور پروانه ساخت می بایست به نظام کاردانی مراجعه نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد :  کنترل ، نظارت بر ساخت و ساز از جمله مسائل مهمی است که به نوعی بعنوان پاشنه آشیل دفاتر نمایندگی نظام کاردانی ساختمان محسوب می گردد.

وی تصریح کرد: نظام کاردانی مسئولیت و نظارت عالیه بر ساخت سازها دارد لذا مسائل حقوقی مربوط به این سازمان می بایست مورد توجه اعضای محترم دفاتر نمایندگی نظام کاردانی ساختمان قرار گیرد.

نظری افزود: هر نوع خدماتی که در ازای حق الزحمه ، ارائه و دریافت می گردد مسئولیت و بار حقوقی دارد و کمیته کنترل و نظارت نقشی مهم و تاثیرگذار در موضوعات مربوط به دفاتر نمایندگی نظام کاردانی ساختمان ایفا می کند.

وی یادآور شد : از هرگونه اتفاق و اقدام خارج از ضوابط و نقشه می بایست جلوگیری گردد که به همین منظور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه های مرتبط درصدد مبارزه با پدیده ساخت ساز غیراصولی و خارج از ضوابط می باشند که این مهم بی شک به نفع نظام کاردانی می باشد و در دو سه سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این بخش خواهیم بود.

سید محمد نظری با اشاره به این موضوع که  در حوزه ی فنی ساخت و ساز روستایی می بایست هرآنچه آئین نامه مکلف نموده است نهایی و اجرا گردد افزود: نظارت در حوزه ساخت و ساز می بایست دقیق و اصولی باشد و همچنین  اقبال عمومی در حوزه ساخت ساز روستایی به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرده است. 

نظر شما