شناسهٔ خبر: 64957 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

مکانیزمهای نظارت و پایش در ارائه خدمات هوایی ارتقا یابد

 نشست سه جانبه وزیر راه و شهرسازی با معاونان وزیر حمل و نقل هند و افغانستان در حاشیه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هدف اصلی باید رونق گردشگری و اعتلای صنعت هوانوردی باشد از لزوم ارتقای مکانیزمهای نظارت و پایش در ارائه خدمات و تشکیل کارگروهی در این راستا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی که در جلسه با اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در ساختمان شهید دادمان سخن می گفت، تصریح کرد: باید رقابت ایجاد کنیم تا صنعت گردشگری رونق یابد پس باید اقتضائات و لوازم آن را فراهم کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هدف اصلی باید رونق گردشگری و اعتلای صنعت هوانوردی باشد، یادآور شد: برای برطرف کردن نارسایی ها، نیاز به تحول اساسی و استفاده ار روش های نوین داریم زیرا روش های سنتی پاسخگو نیستند.
اسلامی با اشاره به نقش بیمه ها در توسعه گردشگری تاکید کرد: برای توسعه گردشگری، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در تعامل و تفاهم با دیگر انجمن های مرتبط ، به این صنعت رونق دهد.
وی اعلام کرد: دولت کار تصدی گری را نمی پسندد و کارهایی را که انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی می تواند انجام دهد به آنها واگذار می شود و باید در قبال کارهایی که می پذیرد پاسخگو نیز باشد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش موثر تربیت نیروی انسانی اثربخش و لزوم ارتقای مکانیزمهای نظارت و پایش بیان داشت: باید برای اعتلای صنعت هوانوردی و توسعه گردشگری سرمایه ها را افزایش دهیم و کیفیت خدمات افزایش یابد و باید از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.
اسلامی اذعان داشت: اصلاح آیین نامه ها و هر آنچه که لازم است را انجام می دهیم و لازم است برای بررسی و ارتقاء کارگروهی با حضور نمایندگان وزارتخانه، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها، ایرلاین ها و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تشکیل شود.
در این جلسه اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پیشنهاد معافیت بخش گردشگری از پرداخت مالیات، ایجاد کارگروهی برای تعیین قیمت ها با حضور ایرلاین ها، کم شدن تصدی گری دولت در صنعت هوانوردی، لزوم برخورد با تخلفات ایرلاین های خارجی، توجه به دفاتر سنتی فروش بلیت در مقابل فروش 70 درصدی آنلاین در فضای مجازی و لزوم خرید بلیت های سفرهای خارجی از دفاتر داخل کشور را مطرح کردند.