شناسهٔ خبر: 64966 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

تامین اعتبار برای تکمیل پروژه بهسازی محور قدیم قم – تهران

جاده در پی درخواست مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه بهسازی محور قدیم قم – تهران، وزیر راه و شهرسازی دستور حمایت مالی جهت تکمیل این پروژه را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران, در پی درخواست مدیر این اداره کل در خصوص تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه بهسازی محور قدیم قم – تهران، وزیر راه و شهرسازی دستور حمایت مالی جهت تکمیل این پروژه را صادر کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام خبرگفت: به منظور تکمیل پروژه بهسازی محور قدیم قم – تهران محمد زاده مدیر این اداره کل در نامه ای از وزیر راه و شهرسازی درخواست تامین اعتبار نموده بود که با موافقت وی مواجه شد.

شهداد کاوه با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه بهسازی محور قدیم قم-تهران افزود: تکنولوژی به کار رفته در این پروژه بتن غلتکی و اساس سیمان است که با توجه به استفاده از مصرف  فراوان سیمان در این روش باعث کاهش مصرف قیر نیز می گردد.

وی با تاکید بر اینکه روش بتن غلتکی در این پروژه سازگار با محیط زیست نیز است ادامه داد: از مزایای دیگر این روش که در پروژه بهسازی محور قدیم قم – تهران استفاده می شود افزایش عمر روسازی راه از ۱۰ سال به ۲۵ سال و همچنین مناسب جهت عبور و مرور وسایل نقلیه ترانزیتی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان تاکید کرد بهره برداری از این پروژه و جداسازی مسیر رفت و برگشت باعث افزایش ۱۰۰ درصدی ایمنی جاده و همچنین کاهش ۵۰ درصدی ترافیک در این محور خواهد شد.

نظر شما