شناسهٔ خبر: 64975 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد

تصویب لوایح بودجه ۹۸ وزارت راه و شهرسازی در مجلس / عملكرد موفق وزارت راه و شهرسازي در تصويب بودجه ۹۸

مهران کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: در تصويب بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی اکثر موارد مطرح شده از سوی وزارت راه و شهرسازي و لایحه دولت با اقناع صورت گرفته، مورد موافقت نمايندگان مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران کفاش در نشست مدیران کل استان‌ها که پنج شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه جمع‌بندی‌های صورت گرفته درخصوص بودجه ۹۸ این وزارتخانه قابل قبول بوده است، اظهار داشت: در بحث پیرامون بودجه در مجلس این موضوع در شیفت سوم به پایان رسید و امروز برخی موارد باقی‌مانده جمع‌بندی شده و با اتمام نگارش آن تقدیم شورای نگهبان خواهد شد.

وی افزود: در بحث بودجه ۹۸ چند اتفاق خوب برای وزارت راه و شهرسازی افتاد که به معنی تحقق اکثر موارد مطرح شده از سوی مقام عالی وزارت بود که در دولت و لایحه مطرح شده بودند. با تلاش‌هایی که صورت گرفت بیشتر این موارد مصوب شد که باید از آن به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد چرا که شاید کمتر دستگاه اجرایی توانسته باشد دفاع ۱۰۰ درصدی از لایحه انجام دهد و آن را به تصویب برساند.

وی ادامه داد: با حمایت نمایندگان مجلس، نظرات وزیر راه و شهرسازي در خصوص موارد و مفاد بودجه به مصوب مجلس رسيد و توانستیم در بحث اثباتی در مجلس بسیار قوی ظاهر شویم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه وشهرسازی با تاکید مجدد بر تحقق اکثر موارد این وزارتخانه در بودجه سال آینده اظهار داشت: در بودجه ۹۸ چند مورد وجود داشت که توانستیم به نحو احسن از آن‌ها عبور کنیم. در این بین خوشبختانه با این تلاش‌ها و در بودجه سال پیش رو شاهد تحقق ۹۸ تا ۹۹ درصدی نظرات مقام عالی وزارت بودیم که شاید این یک اتفاق کم‌نظیر باشد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر ادارات کل استان‌ها با وکلای مردم در خانه ملت تصریح کرد: انتظار داریم که مدیران کل استان‌ها و مجموعه ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها تعامل خوبی با نمایندگان داشته باشند و طبق تاکید مقام عالی وزارت باید نمایندگان اقناع و در صورت مخالفت آنها با موضوعات مورد نظر بايد با نمايندگان گفتگو شود تا آنها قانع شوند.

وی افزود: در این بین حتما اگر موردی بود منتقل شود تا بتوانیم با نمایندگان صحبت داشته باشیم و اجازه ندهیم موضوع فرسایشی شده و ایجاد هزینه کند. هرچند باید حتی‌الامکان سعی شود  موارد با ارتباطات بسیار خوب و مثمرثمر بیشتر در استان‌ها حل و فصل شود و در مواردی که بزرگ نیست وزارتخانه ورود نکند. در این راستا طبق تاکید مقام عالی وزارت ارتباط با استانداران و به خصوص معاونت‌های عمرانی هم از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که مدیران عمرانی استانداری‌ها نقش ویژه‌ای در حمایت از طرح‌ها و پروژه‌هایی که مدنظر ادارات کل راه و شهرسازی استان‌هاست، ایفا می‌کنند.