شناسهٔ خبر: 64991 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن

سپرده‌گذاری یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۱۲۹ فقره در صندوق پس‌انداز مسکن و مسکن یکم

بانک مسکن رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن گفت: مانده سپرده‌های متمرکز در صندوق‌های پس‌انداز مسکن و مسکن یکم در سراسر کشور به لحاظ تعداد حساب‌ها معادل یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۱۲۹ فقره تا پایان دی ماه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن با اشاره به آخرین وضعیت مانده سپرده های متمرکز در صندوق پس انداز(مسکن و مسکن یکم) ۳۱ استان کشور عنوان کرد: مطابق بررسی‌های انجام شده تا پایان دی ماه سال جاری مانده سپرده های متمرکز شعب ۳۱ استان کشور در صندوق پس انداز (مسکن و مسکن یکم) معادل یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۱۲۹ فقره بوده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی سپرده‌های متمرکز در این صندوق پس انداز(مسکن و مسکن یکم) معادل ۶ هزار و ۹۵۸ میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومان است.

رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن در عین حال مانده سپرده های متمرکز صندوق پس انداز(مسکن و مسکن یکم) را به تفکیک مدیریت های شعب سراسر کشور اعلام و توضیح داد: پس از استان تهران، بیشترین میزان سپرده های متمرکز به لحاظ تعداد در شعب سه استان خراسان رضوی، فارس و اصفهان محاسبه شده است.

وی مانده سپرده‌های متمرکز در شعب استان تهران را معادل ۴۱۱ هزار و ۵۰۱ فقره در صندوق پس انداز (مسکن و مسکن یکم) دانست و افزود: در شعب استان تهران(شرق، غرب، مرکز و مستقل مرکزی) مجموعا تعداد ۴۱۱ هزار و ۵۰۱ فقره سپرده متمرکز در صندوق پس انداز مسکن و مسکن یکم به ارزش ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مانده است.

احمدی همچنین تصریح کرد: استان خراسان رضوی با ۱۳۱ هزار و ۹۵۲ فقره، استان فارس با ۱۰۶ هزار و ۵۳۷ فقره و استان اصفهان با ۹۹ هزار و ۹۷۳ فقره پس از استان تهران بیشترین مانده سپرده متمرکز در صندوق پس انداز مسکن و مسکن یکم را به لحاظ تعداد در میان ۳۱ استان کشور دارا هستند.

به گفته رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، طی چند سال اخیر بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل بخش مسکن با راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم توانسته نقش موثری در پاسخگویی به تقاضای خانه اولی‌ها در بازار مسکن ایفا کند. به گونه‌ای که بررسی‌ها نشان می دهد همزمان با ورود بازار مسکن به دوره رونق معاملاتی، حجم سپرده گذاری در صندوق پس انداز مسکن یکم شعب سراسر کشور به ویژه در پایتخت به صورت روزانه افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن در عین حال تاکید کرد: اگرچه روند بازار مسکن طی ماه های اخیر سبب شده که بخش زیادی از متقاضیان خرید مسکن از بازار خارج شوند اما بخش عمده خانه اولی ها به پشتوانه صندوق پس انداز مسکن توانستند در بازار مسکن تقاضای خود را بالفعل و مسکن موردنظر خود را خریداری کنند.

نظر شما