شناسهٔ خبر: 65006 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد

پیش‌فروش نوروزی بلیت اتوبوس آغاز شد/خدمت‌رسانی ۱۴هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام نوروز

اتوبوس معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز پیش‌فروش نوروزی بلیت اتوبوس خبر داد و گفت: طرح نوروزی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از شنبه ۲۵ اسفندماه با به‌کارگیری ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آغاز می‌شود.

مهدی حاج علی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بابیان اینکه طرح نوروزی از شنبه ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین سال ۹۸ ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای این ایام از ۱۲ اسفند آغازشده و تا زمانی که طرح نوروزی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ادامه دارد تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مسافران می‌توانند از دو طریق حضوری و غیرحضوری(اینترنتی) بلیت خود را برای این ایام تهیه کنند ادامه داد: ارائه بلیت به‌صورت حضوری در دفاتر مجاز شرکت‌های فعال مستقر در پایانه‌های مسافری و یا دفاتر نمایندگی آن‌ها در سطح شهر امکان‌پذیر است همچنین مسافران محترم می‌توانند از طریق سایت‌های رسمی ارائه‌دهنده بلیت ناوگان جاده‌ای و یا درگاه اینترنتی رسمی شرکت‌های مسافری جاده‌ای اقدام به خرید بلیت کنند.

حاج علی از به‌کارگیری ۱۴هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در قالب هزار و ۶۸۰ شرکت اتوبوس‌رانی در ایام نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: علاوه بر سیستم اتوبوس‌رانی برای طرح نوروزی ۹۸ ، ۲۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۲۶ هزار و۳۰۰ دستگاه سواری کرایه  در قالب ۷۹۵ شرکت مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه در سطح کشور فعال خواهند بود.

وی همچنین از به‌کارگیری ۱۱۸ هزار راننده و کمک‌راننده تائید صلاحیت شده برای سرویس‌دهی مطلوب به مردم در طرح مذکور خبر داد.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت را شامل همه مسیرهای جاده‌ای دانست و تصریح کرد:در ایام طرح نوروزی ۹۸ نظارت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزایش خواهد یافت و در بحث ناوگان مهم‌ترین ان موضوع ایمنی است که مدیران فنی شرکت‌ها ملزم هستند قبل از حرکت اتوبوس موارد ایمنی را بررسی کرده و بعد از تائید اجازه سیر به اتوبوس دهند همچنین در بحث نرخ نظارت مستمری خواهیم داشت که بیش از نرخ معمول کرایه دریافت نشود.

وی بابیان اینکه در سامانه ۱۴۱ بخش جداگانه‌ای برای ایام نوروز و دریافت شکایات مسافران حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود و می‌توانند با مراجعه به آن شکایات را دریافت کنند افزود:در تمامی پایانه‌های مسافری نمایندگان رسمی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دفاتر مستقر در این پایانه‌ها حضور دارند و مسافران نیز می‌توانند  به‌صورت حضوری برای دریافت شکایات به آن‌ها مراجعه کنند.

حاج علی در پایان به مسافران توصیه کرد که سفر خود را با برنامه پیش برند و خرید بلیت اتوبوس را به‌روزهای پایانی سال و به‌صورت حضوری در پایانه مسافربری واگذار نکرده تا حجم بالای تقاضا باعث اختلال در روندها نشود.

نظر شما