شناسهٔ خبر: 65012 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

بارش باران و کاهش دما در استان‌های شمالی کشور/ تهران فردا بارانی است

آب و هوا با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، شاهد بارش پراکنده و به تدریج کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین با توجه به تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، شاهد بارش پراکنده و به تدریج کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود.

در همین روز برای مناطقی از شمال غرب نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه با عبور موج ضعیفی از روی کشور بر مناطق یاد شده در برخی مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده باران و وزش باد خواهیم داشت. در ارتفاعات این مناطق بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه باران و برف به مناطقی از شمال شرق و شرق کشور محدود خواهد شد. بارش در این روز در شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

همچنین برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای بخش‌هایی از مناطق تهران، مرکزی، جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد نسبتا شدیدی پیش‌بینی می‌شود. لازم به ذکر است امروز (یکشنبه) نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و از بعدازظهر امروز غرب تنگه هرمز مواج است که این شرایط تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. در ضمن دریای خزر برای روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی کمی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دما به ۱۳ درجه بالای صفر رسید. فردا دوشنبه آسمان پایتخت کمی ابری خواهد بود و ورزش باد در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

گرم‌ترین مرکز استان امروز اهواز و بندرعباس بودند که بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر را تجربه کردند و شهرکرد با ثبت بیشینه دمای ۵ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان لقب گرفت.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما