شناسهٔ خبر: 65018 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسلامی مطرح کرد

توجه به نیروی انسانی در صنعت هوانوردی ضروری است/ تلاش برای استانداردسازی فرودگاه‌های کشور

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان این که توجه و رسیدگی به نیروی انسانی در صنعت هوانوردی ضروری است، گفت: تفکر مدیریتی سالم و سلامت اداری و مراقبت از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیت‌المال از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیگر اصول‌ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی طی سخنرانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن قدردانی از زحمات همه عزیزان فعال جامعه کارکنان و مدیران این شرکت در طول سال ۹۷ بیان کرد: امید داریم تا این عزیزان در ایام پرترافیک باقیمانده سال و همچنین ایام نوروز سال ۹۸ مانند همیشه مهیای نقش آفرینی و تلاش مضاعف بوده  وما نیز بتوانیم از پرتو حضور عزت‌مندانه و یکپارچه آنان در همه سطوح بهره ببریم.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش مؤثر کارمندان شرکت فرودگاه ها در ایام نوروز بیان کرد: قطعا ایمنی، مدیریت پرواز، فرودگاه و ترمینال ها از مهمترین وظایف این عزیزان در ایام مذکور بوده که امید داریم مانند گذشته به نحو احسن انجام شود.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: به طور اصولی وقتی تغییراتی صورت می‌گیرد، حتما یک نشست تکریم و معارفه برگزار می‌شود، در این مراسم شرط ادب، ایمان و اعتقاد ما است تا  زحمات دوستان را گرامی داشته و همزمان به کسانی که جدید منصوب شده اند خیر مقدم عرض کنیم.

وی همچنین ادامه داد: جریان مدیریت یک جریان در حال گردش و فعال است که در هر نوبتی کسی سکان دار آن می شود و نقش خود را ایفا می کند، نکته مهم در این جابه جایی ها آن است که نگاه ما از لحاظ مدیریتی در این شرایط نگاه به درون بوده و دلیل اصلی آن نیز رشد سلسله مراتبی و انگیزه خدمتی به شمار می رود.

این مقام مسئول با تأکید براینکه توجه به رشد سلسله مراتبی و انگیزه خدمتی باید در همه سازمان ها پابرجا باشد گفت: تمام سعی ما باید آن باشد که علاوه بر انگیزه، قابلیت عملکرد نیز افزایش پیدا کند، ما امروز به شدت نیازمند فاصله گرفتن از رفتارهای سنتی و رو آوردن به سیستم های نوین هستیم تا بتوانیم کارآمدی ایران که مهمترین نیاز امروز ما در بخش قابلیت عملکرد به شمار می رود را ارتقا دهیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان این نکته که رشد و تعالی به صورت جزیره‌ای اتفاق نمی‌افتد و باید برای تحقق آن نگاه متوازن و همچنین هماهنگی با همه ذی‌ربطان و ذی نفعان وجود داشته باشد گفت: بدون شک ما در این مسیر نیازمند مشارکت هایی تقویت کننده هستیم تا ضمن افزایش فرصت ها و نقاط قوت، ضعف های ما را از میان بردارد.

اسلامی در ادامه سخنان خود رسیدگی، توجه و ارتقای وضعیت نیروی انسانی را خصوصا در صنعت هوانوردی که صنعتی انسان محور است نکته ای بسیار مهم و قابل توجه دانست و گفت: رسیدگی به نیروی انسانی از اهم تکالیف ما به شمار می رود، امید داریم که با مدیریت جدید شاهد ریزش و رویش طبیعی در مسیر رشد و ارتقای افراد در زمان پیش رو باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین سلامت اداری و مراقبت از بیت‌المال در تمامی محورها و سرفصل های فعالیت را از نکات قابل توجه دیگر در این عرصه اعلام کرد و افزود: ما در این مسیر پاکدستی را الگوی خود قرار داده و باید مراقب باشیم تا ضمن رعایت دقت کافی در مصارف و عواید باعث شویم سازمان ها در جهت تحقق درآمد و همچنین مصارف خود برنامه محور عمل کرده و نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با تأکید براینکه باید بتوانیم با بهینه مصرف کردن، رشد و پیشرفت صنعت هوای را محقق کنیم گفت: هیچ یک از فرودگاه‌ها در شان مردم ایران نیست و باید این را بپذیریم که در همین فرودگاه‌ های اصلی که ۸۵ درصد پروازها انجام می‌شود هیچ یک از آنها از کیفیت و استاندارد لازمی که در شأن ملت عظیم الشان باشد برخوردار نیستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه راه زیادی در این حوزه در پیش داریم گفت: با وجود آنکه مقدورات محدود است باید از ظرفیت های داخلی کشور حداکثر استفاده را کرده و با بهینه مصرف کردن منابع، مسیر رشد و تعالی را سریع تر طی کنیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ما باید بتوانیم خود را از وابستگی زیاد به بیگانگان رها کنیم چرا که این مسئله تنها هزینه های مضاعف بر دوش ما می گذارد در حالی که نتیجه آن با غیر از این اقدام تفاوت چندانی ندارد.

اسلامی با تأکید براینکه شرکت فرودگاه ها باید به فرهنگ و شخصیت سازمانی خود توجه ویژه داشته باشد گفت: ما نیاز داریم در این مسیر یک خانواده یکپارچه بوده و هم افزایی ایجاد کنیم چراکه با این اقدام پیشرفت و ترقی سریع تر محقق می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه شما می خواهم تا از تجارب خبرگان این حرفه نیز بهره مند شده و عشق به خدمت و تعلق سازمانی بازنشستگان را فراموش نکنید.

نظر شما