شناسهٔ خبر: 65045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از ۱۳.۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی در مازندران

آسفالت سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی مازندران از به بهره برداری رسیدن ۱۳.۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی با اعتبار ۱۳ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات ،  اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سرپرست معاونت مهندسی و ساخت این اداره کل از به بهره برداری رسیدن ۱۳.۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی با اعتبار ۱۳ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد.

سهراب طورضمن  اشاره به این نکته که در راستای ماموریت های اداره کل راه و شهرسازی در خصوص بهسازی و آسفالت محورهای مواصلاتی استان در حوزه معاونت مهندسی و ساخت در سال جاری از محل اعتبارات ملی و استانی تعدادی از پروژه ها به این معاونت ابلاغ شد خاطرنشان کرد : در سال ۹۷  ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از ردیف منابع و بودجه  های ملی  به دستگاه ما تعلق گرفت که از این میزان ۱۷ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی مازندران افزود :  از محل اعتبارات استانی هم ۳۵ میلیارد تومان به معاونت مهندسی ساخت راه شهرسازی اعتبار تعلق گرفته است که از این میزان ۱۳ میلیارد ۸۰۰ میلیون تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

وی افزود :  ۳۵ کیلومتر تعهد تعیین شده از محل اعتبارات سال ۹۷ می باشد که با انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه ها ۱۳/۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی گفت :  یکی از پروژه های مهم راه و شهرسازی مازندران محور ساری به خزرآباد و  تکمیل پل پنبه چوله می باشد که با ابلاغ اعتباری بالغ بر   ۴ میلیارد تومان  ۹۷ درصد از عملیات اجرایی این پروژه انجام شده است و پیمانکار پروژه ی مذکور در حال آماده سازی و آسفالت راه های مواصلاتی به این پل می باشد که در آینده بسیار نزدیک این پروژه ی مهم با حضور مدیران استانی و ملی افتتاح خواهد شد .

سهراب طور خاطرنشان کرد :   محور حسین آباد به طوس کلا شهرستان نکا به طول ۱۰ کیلومتر  می باشد که از این میزان ۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان عملیاتی شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل  راه و شهرسازی مازندران یادآور شد :  محور کیاکلا- جویبار به طول ۴.۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در ایام مبارک دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی  همچنین تصریح نمود : روند عملیاتی محور بابل به بهنمیر  با اعتباری بالغ بر دو میلیارد چهارصد میلیوت تومان  بصورت اجرای بتن غلتکی در حال انجام شدن است   که تاکنون دو کیلومتر از این محور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

نظر شما