شناسهٔ خبر: 65056 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه اهن در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران تاکید کرد:

فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به دقت مورد توجه قرار گیرد/ ایام نوروز فرصتی برای خدمت به مردم و مقابله با جنگ اقتصادی/ رونق راه‌آهن با توسعه نگاه اقتصادی

محمدزاده مدیر عامل راه آهن با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر انعطاف پذیری ، پذیرش اشکلات و رفع نواقص گفت: اکنون که در جنگ اقتصادی با امریکا هستیم، ایام نوروز فرصتی پیش روی راه‌آهن برای خدمت به مردم و آرام کردن زندگی و رضایت آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن با موضوع سفرهای نوروزی و برنامه سال آتی گفت: راه آهن به عنوان بخشی از حکومت باید در هر جایی که نقض دارد ، آن را پذیرفته و به سمت اصلاح و بهبود حرکت کند .

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری باید به دقت مورد توجه قرار گیرد ، از جمله محورهای بیانیه ایشان را دسته بندی اتفاقات گذشته عنوان کرد و افزود: نسل جوان مخاطب مقام معظم رهبر ی قرار داشت و اگر می خواهیم شرکت راه اهن پر رونق و جدی باشد باید به نسل جوان میدان بدهیم و به دنبال توسعه حمل و نقل ریلی از طریق توجه به جوانان باشیم.

از سوی دیگر محمد زاده با اشاره به اعمال فشارهای ظالمانه اقتصادی امریکا بر مردم ایران ، از همه مدیران خواست نهایت تلاش خود را برای شادی ، آرامش و کسب رضایت مردم داشته باشند و افزود: تلاش تک تک ما باید نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

مدیرعامل راه آهن از تشکیل ستادهای نوروزی در این ایام خبر داد و از مدیران ستاد و مناطق خواست تا پایان امسال به صورت منظم و سر زده به مجموعه های تحت مدیریت خود مراجعه و بر کیفیت قطارهای مسافری، مساجد، بخش های خدماتی ایستگاه ها و تمام بخشهایی که مردم از آنها خدمات دریافت می کنند نظارت جدی و مستمر داشته باشند.

وی خواستار نظارت و پیگیری دقیق اجرای دستور العمل های ستاد نوروزی شد و تاکید کرد: از نگاه تکراری و روزمره به دستور العمل ها پرهیز شود.

راه آهن قزوین – رشت این هفته افتتاح می شود

مدیرعامل راه آهن همچنین از افتتاح راه آهن قزوین – رشت در چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت : امیدواریم این اقدام در توسعه و خدمت رسانی ریلی بیشتر به مردم موثر باشد .

وی با اشاره به اینکه امسال افزایش حمل بار به حدود ۳۵ میلیارد تن کیلومتر خواهد رسید ، افزود: میزان حمل بار از سال ۸۴ تا ۹۲ در راه آهن بعد از ۸ سال ۳ میلیارد تن کیلومتر بود که این رقم از سال ۹۲ تا ۹۶ از ۲۲.۵ میلیارد تن کیلومتر به ۳۰.۵ میلیارد تن کیلومتر رسید .

محمد زاده تفاوت شیب منحنی ۸۴ تا ۹۲ و شیب منحنی ۹۲ تا ۹۶ را حدود۱۷ میلیارد تن کیلومتر عنوان و اضافه کرد: اگر هر تن کیلومتر را در یک و نیم سنت دلار ضرب کنیم ، میزان صرفه جویی سوخت حاصل از آن حداقل حدود ۲۵۰ میلیون دلار است .

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ از حمل ۳۰.۵ میلیارد تن کیلومتر به ۳۵ میلیارد تن کیلومتر در سال جاری دست خواهیم یافت، تصریح کرد: در یک سال توانسته ایم ۴.۵ میلیارد تن کیلومتر افزایش داشته باشیم ، اما با آنچه که باید باشیم فاصله داریم .

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در سال جاری نفر کیلومتر این شرکت به ۱۵.۲ نفر کیلومتر بازگشت، خاطر نشان کرد: مجموع تُن کیلومتر و تَن کیلومتر در سال جاری به ۱۵۰ میلیارد تُن ، تَن کیلومتر می رسیم که رکوردی برای راه آهن است.

تحول سازمانی کار سهلی نیست

محمد زاده با بیان اینکه در قوانین تشکیل شرکت راه اهن و اسناد بالادستی این شرکت به عنوان قانونگذار، مجری و ناظر قانون معرفی و در جای دیگر نقش بررسی اتفاقات و سوانح را نیز برعهده دارد، گفت: این موضوع موجب اشکالات متعددی شده و بر همین اساس، راه آهن از مدتها قبل به دنبال اصلاح اساسنامه خود است که در این راستا طرح تحول دنبال می شود .

وی با اشاره به اینکه تحول یک سازمان کار سهلی نیست و نیازمند گذر زمان است افزود: برای اینکه در این راه قدم برداریم دفتر تنظیم گری مقررات شکل گرفته است .

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه پروژه تدوین فرایندها در راه آهن به شدت پیگیری می شود ، گفت: لازم است با نهایی شدن این موضوع، فرایندها مکانیزه شود چرا که در دنیای پیشرفته امروز ، مدیریت با استفاده از ابزارهای آی تی و هوشمند برای بیشترین خدمت به مردم، ضروری است.

شرط توسعه راه آهن توسعه مدیران است

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم راه اهن پررونق باشد باید نگاه اقتصادی، بنگاه داری و مردم داری توسعه یابد افزود: توسعه مدیران، کارشناسان و نیروی انسانی راه آهن شرط توسعه راه آهن است.

مدیر عامل راه آهن توسعه در راه آهن را ناشی از عملکرد مطلوب در همه بخشهای این شرکت دانست و از همکاری های سازمان برنامه و بودجه با این شرکت قدردانی کرد .

محمد زاده در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های یکسال گذشته مدیران این شرکت، تاکید کرد: همه نیروی‌های راه‌آهن باید در چارچوب نظم، انضباط و مقررات سازمانی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه همه کارکنان راه‌آهن در یک خانواده زندگی می‌کنند و نوع استخدام آنان ماهیت مسئولیت آنان را عوض نمی‌کند، افزود: با توجه به اهمیت و ایمنی شبکه ریلی باید تمام ساز وکار های انضباطی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از مدیران راه‌آهن خواست موضوع انتصابات و فرایندهای مربوط به آن را به موقع و همزمان انجام دهند و تأکید کرد: باید حداقل ۶ ماه قبل از بازنشستگی هر شاغلی، برای جایگزینی وی و آموزش نیروی جدید اقدام شود.

نظر شما