شناسهٔ خبر: 65087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه حمل و نقل استان یزد به عنوان قطب حمل و نقل کشور

جلسه يزد در نشست مدیران و دست اندرکاران ساخت و توسعه حوزه حمل و نقل استان یزد، توجه به بخش حمل و نقل ریلی و توسعه آن به عنوان قطب حمل و نقل کشور موردتاکید قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان یزد, در نشست مدیران و دست اندرکاران ساخت و توسعه حوزه حمل و نقل استان ، توجه به بخش حمل و نقل ریلی و توسعه آن به عنوان قطب حمل و نقل کشور موردتاکید قرار گرفت .

 دراین جلسه که به دعوت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در این اداره کل برگزارشد، نقشه های به روز شده طرح های شبکه حمل و نقلی و جاده ای کشور و مصوبات مرتبط با راه آهن یزد مورد بررسی قرار گرفت .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ابتدای این نشست افزایش کیفیت سفرهای ریلی و همچنین توسعه شبکه های حمل و نقل در استان را از جمله طرح های الویت دار استان عنوان کرد و افزود: انشاا.. نتایج کارکارشناسی چنینن نشست هایی به زودی در دستورکار شورای برنامه ریزی استان قرار خواهئدگرفت وبا نگاه خاص بر توسعه حمل و نقل استان هم درحوزه ریلی وجاده ای وهم درحوزه هوایی برنامه ها و طرح های خوبی را در استان تعریف خواهیم کرد .

 سید مجتبی حسینی پور توجه به جایگاه شهریزد بعنوان یکی از برجسته ترین میراث جهانی، افزایش و توسعه کیفی وکمی زیرساخت های صنعت گردشگری وصنعت حمل و نقل در استان را مهم دانست وخاطرنشان کرد: بایدتمام تلاش ما درجهت افزایش توسعه ای این دو بخش مهم معطوف گردد که می تواند  نقش مهمی را هم در حوزه بار و هم در حوزه مسافر، ایفا نماید وموجب افزایش ارزش افزوده ناشی از فعالیت های مرتبط با این حوزه برای استان باشد.

  وی پیش بینی کرد با توجه به پتانسیل استان وجایگاه منطقه ای یزد درسطح کشور، باید تلاش کنیم در رقابت با استانهای مجاور عقب نمانیم و با ارائه طرح های مختلف در حوزه حمل و نقل ریلی و جذب سرمایه گذار در این بخش کیفیت این بخش را افزایش دهیم .

 سیدعباس مشکاتی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان که میزبانی این نشست را به عهده داشت . به ابعاد  مهم توسعه حمل ونقل در استان پرداخت ودر ادامه افزود جذب وتشویق سرمایه گذار بخش خصوصی می تواند نقش مهم و سازنده  را در جهت توسعه این بخش ایفا نماید .

 در ادامه این نشست داود دانشگر معاون مسکن وبازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد با ارائه طرح های لجستیک و ارائه سندآمایش سرزمین درحوزه حمل ونقل بتوانیم آنچنان که شایسته یزد جهانی است به سوی پیشرفت و توسعه استان گام های موثری بردایم .

 وی اظهار امیدواری کرد با ادامه چنین نشست های تخصصی و همگرایی مدیران و مسئولین استان  به توسعه صنعت حمل ونقل با محوریت حمل ونقل بار ومسافربا هدف معرفی قطب حمل و نقل کشور وکانون اتصال کریدور شمال جنوب کشور، در سند توسعه استان برنامه ریزی کنیم .

 در پایان هرکدام از حاضرین به ارائه گزارش در زمینه اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و برنامه ها پیشنهادی در جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی پرداختند و مقرر شد تمامی دستگاههای مسئول در این زمینه به ارائه برنامه و طرح های بیشتر بپردازند و توسعه این صنعت را در استان جزء طرح های الویت دار خود معرفی کنند .

نظر شما