شناسهٔ خبر: 6509 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در دیدار معاون وزیر حمل و نقل بلغارستان با معاون توسعه سازمان بنادر مطرح شد

تأکید بر توسعه همکاری‌های بندری و دریایی

جهاندیده و  آنتون گینوف همزمان با برگزاری سومین اجلاس کمیته مشترک همکاریهای حمل و نقل بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان در تهران، آنتون گینوف معاون وزیر حمل و نقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان و دکتر جهاندیده معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با یکدیگر دیدار کردند و به بررسی همکاریهای بندری و دریایی دو کشور پرداختند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر و دريانوردي، افزایش همکاریها و مناسبات تجاری از طریق توسعه بنادر دو کشور و حمل و نقل دریایی یکی از بخش های مهم و راهبردی مطرح در این ملاقات بود.

در این دیدار نمایندگان ایران و بلغارستان، ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت ها و امکانات موجود در بنادر دو کشور بر اهمیت استفاده از مسیرهای جدید ترانزیتی، بهره مندی از توانایی های آموزشی در صنعت بندری و حمل و نقل دریایی و همچنین سرمایه گذاری متقابل در بنادر دو کشور تأکید کردند.

در این راستا مقرر گردید موضوعات مرتبط با حمل و نقل دریایی و بندری در جریان برگزاری اولین کمیته مشترک همکاریهای بندری و دریایی دو کشور که قرار است تا پایان سال 2015 میلادی تشکیل شود، نهایی شود.

سومین اجلاس کمیته مشترک همکاری های حمل و نقل بین ایران و بلغارستان، از تاریخ 30 فروردین لغایت 3 اردیبهشت در تهران در حال برگزاری است.

نظر شما