شناسهٔ خبر: 65154 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی طی ۲ سال آینده/ لزوم تأمین امکانات زیرساختی در شهرهای جدید/ پروژه قطار برقی به مشهد عملی می‌شود

وزیر وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم تأمین امکانات زیرساختی در شهرهای جدید گفت: براساس برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی گلبهار، با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌ها در شهرهای جدید گفت: باید کاری کنیم که ساکنان این شهرها دغدغه ای نداشته باشند. 

وی ادامه داد: محوطه، تاسیسات زیربنایی، مدرسه و سایر امکاناتی که نیاز است، باید فراهم شود تا سطح زندگی مردم مناسب باشد، از امکانات رفاهی برخوردار باشند و از زندگی خود لذت ببرند.

اسلامی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در قالب شهرهای جدید گفت: این ۲۰۰ هزار واحد ظرف ۲ سال در سراسر کشور احداث خواهد شد. سهم استان خراسان رضوی از این برنامه، ۲۵ هزار واحد است. 

وی ادامه داد: قراردادهای احداث این واحدها منعقد شده است و این واحدها باید با حداکثر کیفیت احداث شود. همچنین باید نظارت شود که مشخصات فنی در احداث این واحدها به درستی رعایت شود. چراکه کیفیت ساخت برای وزارت راه و شهرسازی بسیار مهم است.

این عضو کابینه دوازدهم افزود: ما باید فرهنگ و باورهای دینی خود و همچنین قابلیت‌های فنی کشور را در ساختمان‌هایی که احداث می‌کنیم، متجلی کنیم. نباید اجازه دهیم کسانی که در این حرفه نیستند و قابلیت و توانایی ندارند، در کار ساخت و ساز مشغول شوند. 

وی ادامه داد: کسانی که صلاحیت دارند، باید در کار ساخت و ساز مشغول باشند و ما نیز باید بر شدت و کیفیت نظارت خود بیافزاییم.

وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت ایجاد دسترسی در شهرهای جدید تاکید کرد و گفت: به هر روش ممکن منابع لازم فراهم شده و خط قطار حومه‌ای چناران-گلبهار-مشهد به ثمر می رسد. 

وی ادامه داد: امیدوارم تا پیش از پایان این دولت، شاهد رفت و آمد مردم با قطار برقی به مشهد باشیم. 

اسلامی با اشاره به پروژه آزادراه گلبهار نیز گفت: قرارداد بخش اول این آزادراه تا چناران منعقد شده و بخش دوم این آزادراه تا قوچان در دست اقدام قرار دارد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس و مقامات استانی گفت: منابعی که وعده آن ها داده شده است را با کمک شما از سازمان برنامه و بودجه پیگیری می کنیم تا این آزادراه سریع تر به ثمر برسد.  چراکه جاده‌های قوچان و سنتو بسیار پرترافیک هستند و مردم نیاز دارند که ترافیک محلی از ترافیک عبوری جدا شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح ۲۲۶۷ واحد مسکونی در خراسان رضوی گفت: طبق تفاهمی که با استاندار داشتیم، برای مشهد و شهرهای اطراف احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است./

نظر شما