شناسهٔ خبر: 6517 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توانمندسازی سكونتگاه‌های غیر رسمی رویكرد دولت است

نشست ایزدی با خبرنگاران معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از توانمندسازی و ارتقای سطح زندگی با مشاركت خود مردم به عنوان سیاست‌های دولت یازدهم یاد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی كردستان، محمد سعید ایزدی در نشست خبری با خبرنگاران در استان كردستان گفت: ارائه آموزش‌های مهارت پایه در سكونتگاه‌های غیر رسمی در دستور كار قرار گرفته است.

وی اظهار كرد: مهم‌ترین عوامل و ایجاد شكل‌گیری سكونتگاه‌های غیررسمی روستاهای كنار كلانشهرها و مهاجر روستائیان و نبود اعمال نفوذ شهرداری‌ها در نظارت بر ساخت و ساز در این مناطق است.

دكتر ایزدی گفت: باید با شناسایی ظرفیت‌ها و تهدیدها، روش پیشگیرانه و ایجاد مدیریت منسجم بیشتر را برای جلوگیری از افزایش سكونتگاه‌های غیر رسمی فراهم كنیم.

وی تشكیل ستاد باز آفرینی در سطح استان‌ها را یكی از اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی و بهسازی بافت‌های فرسوده در سطح كشور نام برد و ادامه داد: تشكیل این ستاد با رویكرد توانمندسازی مردم به جای توجه صرف به فیزیك شهر تأثیر بسزایی در رفع مشكلات موجود دارد.

 

نظر شما