شناسهٔ خبر: 65184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حوزه بازآفرينی شهری اصفهان

اجرای پروژه‌های محرك توسعه و ساخت ۵۵۰۰ واحد مسكونی، اولويت دولت

جلسه اصفهان در جلسه ستاد بازآفرينی شهری پايدار اصفهان موارد مربوط به اعتبارات و دفاتر تسهيل‌گری استان در حوزه بازآفرينی شهری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه و شهرسازي استان اصفهان, در جلسه ستاد بازآفريني شهري پايدار اصفهان موارد مربوط به اعتبارات و دفاتر تسهيل گري استان در حوزه بازآفريني شهري مطرح و مورد بررسي قرار گرفت .

مهابادي معاون دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در اين خصوص گفت : هدف اصلي اين جلسه موضوع دفاتر تسهيل گري است كه رابط بين مردم و مسئولين در محلات هدف به لحاظ حقوقي ، اقتصادي ، كالبدي وآسيب شناسي هستند  و مسائل و اولويت هاي  اصلي را به مسئولين منتقل و در راستاي كاهش معضلات فعاليت مي كنند.

وي ادامه داد: اقدامات اصلي و اساسي در حوزه بازآفريني شهري در راستاي كاهش اين مسائل در حوزه شمالي و جنوبي شهر اصفهان انجام شده كه مهمترين اولويت آن آسفالت معابر با كيفيت مطلوب و فاضلاب كشي محلات هدف بوده است .

مهابادي افزود : در خصوص دفاتر تسهيل گري وزارت كشور امسال اعتباراتي را در نظر گرفته كه سهميه استان اصفهان ۴ دفتر تسهيل گري يكي در جوي آباد و سه عدد در شهر اصفهان است و اعتبار هر دفتر ۲.۳۵ ميليارد ريال براي هر دفتر در نظر گرفته شده است .

وي ادامه داد : كساني كه در اين دفاتر كار مي كنند شامل كارشناسان حوزه حقوق ، اقتصاد ، راه و شهرسازي و عمران هستند كه اين تيم بايد به رصد مشكلات موجود در محل بپردازند.

رئيس اداره هماهنگي ستاد بازآفريني شهري اداره راه و شهرسازي نيز در اين باره گفت : از محل صندوق توسعه اعتباراتي در زمينه بحث بازآفريني شهري در نظر گرفته شده و به استان نيز ابلاغ شده است و به محض تخصييص ۲۰ درصد از اين اعتبارات ، قرارداد پروژه هاي محرك توسعه كه براي شهرها و محلات هدف تعريف شده است منعقد ميگردد.

امير زاغيان در ادامه افزود : دو موضوع كه اولويت اصلي دولت براي موضوع باز آفريني شهري هستند يكي پروژه هاي زير بنايي وروبناي و محرك توسعه هستند و ديگري ساخت ۵۵۰۰ واحد مسكوني كه به استان اصفهان ابلاغ شده است .

نظر شما