شناسهٔ خبر: 65198 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد

رصد، نظارت و پیگیری براي حل مشکل از وظایف حراست به شمار می آید

سيد عيسي حسيني رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اينكه انتظار این است که به مشکلات مردم توجه شود، رصد، نظارت، شناخت، پیگیری و حل چالش و مشکلات در همه بخش ها را از وظایف حراست برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید عیسی حسینی رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان بوشهر در جمع مدیران کل تابعه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کار و رسالت تعیین شده برای حراست دارای گستردگی و جامعیت بوده و بر خلاف نگاه سنتی مجموعه حراست هم سطح و هم تراز کل مجموعه وزارتخانه است، گفت: چرا که هر یک از معاونت ها و بخش های مختلف به فراخور حوزه مأموریتی خود مسئولیت دارند و پاسخگو هستند اما مجموعه حراست در همه ابعاد و حوزه مسئولیت دارد. رصد، نظارت، شناخت، پیگیری و حل چالش و مشکلات در همه بخش ها از وظایف حراست به شمار می آید به همین لحاظ گستره کار بسیار وسیع است.

وی افزود: مردم از دستگاه‌های دولتی و وزارت راه و شهرسازی انتظارات زیادی دارند انتظار این است که به مشکلات مردم توجه و حل شود. وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه تخصصی با وظایف متعدد و متکثر است ، همین میزان باید کارها با مهارت و تخصص تعریف و دنبال شود اگر وظایف محول شده به وزارت راه و شهرسازی به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف راهسازی، مسکن به سرانجام برسد قطعاً خدمت بزرگی برای کشور و مردم صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هدف‌گذاری ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بخش مسکن با شقوق مختلف آن را از مباحث مهم مورد پیگیری حراست دانسته و تأکید کرد: باید با همراهی مدیران، کارشناسان و سایر بخش‌های دولتی این مهم محقق و مشکلات مردم در تأمین مسکن مناسب مرتفع گردد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بر مدیریت جهادی و انقلابی تاکید کرد و افزود، حتماً باید با روحیه جهادی و انقلابی کارهای خود را پیش برده و کارایی دستگاه‌ها را بالا ببریم. زمانی موفق هستیم که از نگاه خدمت گیرندگان ببینیم اگر رضایتمندی باشد معلوم می شود در کارمان موفق بوده‌ایم، اگر رضایتمندی مردم و مخاطبین را همراه نداشته باشیم موفق نبوده‌ایم. لذا باید تلاش کرد تا کارآمدی دستگاه‌ها و به تبع رضایتمندی و مشروعیت خود را بیابیم. اگر دستگاه‌ها و مجموعه کارکنان وظایف خود را به درستی انجام دهند به یک قدرت امنیت‌زایی برای کشور تبدیل خواهند شد ما با کارآمدی، تهدیدات غیر متشکل که ریشه در عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارد را کنترل و به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

حسینی در ادامه تأکید کرد: هر کجا نگاه ما و دستگاه‌های اجرایی منطبق بر نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد موفق هستیم و هر کجا خدایی ناکرده از نگاه انقلاب و رهبری فاصله گرفتیم قطعاً موفقیت در کار حاصل نخواهد شد.

وی افزود مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اراده جبران اشتباهات و خطاها را داشته باشند و به باز تعریف روش‌های کاری پرداخته و ضمن شناسایی نقاط ضعف گذشته تلاش مضاعفی برای برطرف نمودن و تصحیح خطاها و ضعف ها  داشته باشند. یکی از ضعف‌ها نگاه غیرحرفه‌ای و تخصصی حاکم بر برخی دستگاه‌هاست ما الزاماً باید در رویکردها، برنامه‌ها و تصمیم‌گیری هایمان حقوق عامه و منافع عمومی را به سایر مباحث ترجیح داده و به پیش بردن برنامه‌ها با نگاه تخصصی توجه جدی کنیم. در کارها بخصوص اجرای پروژه اولویت‌های اساسی و کلان به دور از نگاه‌های معمول و حاشیه‌ای مورد تأکید است. اگر با این نگاه کارهایمان را پیش بریم قطعاً رضایتمندی حاصل است در غیراینصورت جفا و ظلم کرده‌ایم.

رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند انقلاب دچار رکود و خموشی نشده است و چالش‌ها و نحوه مدیریت آن‌ها نباید ما را به بن بست برساند مدیریت چالش ها به عنوان یک اصل در کارهایمان باید مورد توجه قرار گیرد  باید با خلاقیت و نگاه بلند نسبت به حل مشکلات و مسئله‌ها اقدام کرد و در حل آنها دچار روزمرگی نشده و مشکلات به وضعیت جاری و ساری تبدیل نشود باید مراقبت کرد نگاههای بلند و خلاق فروکش نکند . یاس و ناامیدی ابزار دشمن است باید مواظب باشیم فرصت‌ها را از دست ندهیم نباید به مسائل حاشیه ای پرداخته شود چرا که وقت و انرژی هدر خواهد رفت و هزینه گزاف تحمیل می شود .

 حسینی افزود: بهبود و ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد باید مورد توجه جدی مدیران و کارکنان قرار گرفته و با بسط و توسعه نظارت همگانی همه به وظایف خود بخصوص وظایف مشخص شده در قانون سلامت اداری احاطه و تسلط داشته باشند فساد اداری حتی در کمترین سطح آن برای نظام جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه به علم و پژوهش بخصوص در انجام طرح‌ها و پروژه‌ها، توجه به معنویت و اخلاق ، توجه به اجرای عدالت در امور و منطبق کردن وظایف با الزامات اقتصاد مقاومتی از مسائل مهمی است که مدیران باید برای آن برنامه داشته باشند.

نظر شما